Tuesday, May 14, 2024

Creating liberating content

Rakyat Kedah Diseru Kibarkan...

ALOR SETAR – Rakyat negeri ini perlu mengambil peluang menyemarakkan lagi sambutan kemerdekaan...

“Kami Masih Rapat, Tiada...

NAMPAKNYA penghujung tahun 2016 merupakan dugaan besar buat pengacara dan pelakon Neelofa kerana gosip-gosip...

Lawatan TPM Ke Brussels...

BRUSSELS - Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail berkata...

RON97 Naik 2 Sen,...

KUALA LUMPUR - Harga runcit petrol RON97 naik sebanyak 2 sen seliter daripada...

WARISAN Pertaruh 26 Calon Termasuk Tee Keat

KUALA LUMPUR : Parti Warisan (Warisan) mengumumkan untuk meletakkan sebanyak 26 calon kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri ( DUN) di Semenanjung dalam Pilihan Raya Umum (PRU15) dengan mempertaruhkan bekas Presiden MCA, Tan Sri Ong Tee Keat sebagai senjata menperoleh kemenangan.

Ikuti Mynewshub: Telegram

Selain Tee Keat, Warisan turut mengumumkan bekas ahli DAP dan PKR, Wee Choo Keong yang akan bertanding di kerusi Parlimen Wangsa Maju.

Presidennya, Datuk Seri Mohd. Shafie Afdal berkata, selain bekas menteri dan bekas presiden parti, Warisan turut mempertaruhkan tokoh-tokoh lain yang berkelulusan tinggi, mempunyai pengalaman luas dalam pebagai bidang seperti kedoktoran, konsultasi dan sebagainya yang mampu membawa suara rakyat di Parlimen supaya negara sentiasa berada di landasan yang betul.

Malah, beliau yakin Warisan mempunyai pengalaman yang luas dan bijak menilai kawasan yang dipertaruhkan walaupun ada yang mempertikaikan tindakan itu apabila tidak meletakkan calon di kawasan yang mempunyai wakil Gerakan Tanah Air (GTA).


“Warisan ada hak untuk menilih mana nak bertanding dan mempunyai strategik untuk menang. Bahkan, kita letak calon di Kedah tetapi ada lagi beberapa nama yang akan diumumkan dalam masa terdekat,” katanya dalam sidang akhbar selepas Majlis Memperkenalkan Calon-Calon Warisan Kerusi Parlimen Semenanjung Malaysia Dalam Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU15).

Dalam pada itu, Mohd Shafie kekal dengan keputusan untuk parti bergerak solo, namun akan mempertimbangkan untuk bergabung atas permintaan rakyat.

“Sekiranya Warisan tidak menang 26 kerusi pada PRU15 tetapi kita masih boleh bentuk kerajaan atas mandat rakyat,” jelasnya.

-Utusan Online

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori