Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Wakil Kelab MyVi Lawat...

SEMALAM, wakil dari Familia MyVi Club (FMC) telah membuat kunjungan ke kediaman keluarga mangsa...

Polis Tahan Lelaki, Rampas...

BUTTERWORTH - Polis menahan seorang pengedar dadah dan merampas heroin seberat 1,030 gram...

Artis Ditahan Pukul Bekas...

KUALA LUMPUR: Polis menahan seorang artis lelaki yang juga penyanyi sebuah kumpulan terkenal...

Jangan Bincang Penstrukturan MAS...

KUALA LUMPUR - Cadangan penstrukturan semula Malaysia Airlines (MAS) mesti dilaksana dalam etika...

Hasan Malek Yakin Mampu Pertahan Kuala Pilah

KUALA PILAH – Datuk Seri Hasan Malek yakin kerusi Parlimen Kuala Pilah mampu dipertahankan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) ini.

Hasan yang merupakan penyandang kerusi berkenaan selama tiga penggal sejak 2004 berkata keyakinan ​​​​​​ itu bersandarkan kepada sokongan yang diterimanya semakin meningkat daripada masyarakat di situ.

“Reaksi itu dapat dilihat melalui riak muka pengundi yang saya dekati, mereka gembira dan menunjukkan​​​​​​​ rasa selesa apabila bersama dengan saya…reaksi yang mereka tunjuk sudah cukup membuktikan sokongan terhadap saya.

“Penerimaan pengundi kepada saya sepanjang saya berkhidmat adalah sangat baik dan berharap mereka dapat menterjemahkannya dalam bentuk undi semasa hari pengundian,” katanya ketika ditemui​​​​​​​ pemberita pada program ramah mesra bersama penduduk di pekan Dangi, Johol, dekat sini, hari ini.

Bekas Duta Malaysia ke Kemboja itu berkata bagaimanapun beliau terus berusaha meraih sebanyak mungkin sokongan daripada masyarakat dalam tempoh kempen berbaki tiga hari lagi.

Kerusi Parlimen Kuala Pilah, dengan 49,801 pengundi berdaftar, menyaksikan Hasan dicabar Rafiei Mustapha (PAS) dan calon PKR-PPBM, Eddin Syazlee Shith pada PRU14.


Pada PRU13, Hasan mengatasi pencabarnya Mohd Nazree Mohd Yunus daripada PKR dengan​​​​​​​ kelebihan 9,661 undi.

Parlimen Kuala Pilah juga mempunyai lima kerusi Dewan Undangan Negeri iaitu Juasseh, Seri Menanti, Senaling, Pilah dan Johol. – BERNAMA

Kategori