Sunday, May 19, 2024

Creating liberating content

Pondok Telefon Terbiar Ditukar...

TELEDISKO merupakan sebuah kelab malam terkecil diketahui pernah wujud dan mengunjunginya jadi trend...

Wanita Maut Dipercayai Ditikam...

KOTA KINABALU : Seorang wanita berusia 22 tahun ditemukan maut dalam keadaan terlentang...

Kelajuan Internet Di Malaysia...

MELAKA - Kelajuan Internet di negara ini baik dan memuaskan bagi memenuhi keperluan...

Joe Biden Angkat Sumpah...

WASHINGTON - Joe Biden, 78, sebentar tadi mengangkat sumpah sebagai Presiden Amerika Syarikat...

Program Khidmat Bakti Pemuda BN Bukan Retorik

KUALA KANGSAR – Program khidmat bakti yang dilaksanakan Barisan Nasional (BN) bukan bersifat retorik, tetapi ia sentiasa memberi impak kepada golongan sasar, kata Pengerusi Pemuda BN Khairy Jamaluddin.

Menerusi program Karnival BN Youth Job & Career misalnya, ia jelas membantu anak-anak muda yang mencari pekerjaan atau yang mahu melanjutkan pengajian.

“Inilah perbezaan antara BN dengan parti lawan di mana kita membawa harapan dalam bentuk masa depan dengan menghidangkan kerjaya untuk mereka, bukan memberi janji-janji palsu,” katanya ketika berucap pada majlis penutup karnival itu di Dataran Pavilion di sini, hari ini.

Program yang berlangsung selama dua hari itu menawarkan 5,000 peluang pekerjaan daripada 100 buah syarikat dan Institut Pengajian Tinggi Awam dan Swasta.

“Usaha ini bukan hanya dilakukan ketika pilihan raya malah berterusan untuk membantu anak-anak muda kerana ekonomi merupakan isu paling penting bagi mereka,” kata Khairy.

Khairy yang juga Menteri Belia dan Sukan berkata program yang dilaksanakan itu dihadiri lebih 4,000 pengunjung.


“Seramai 978 orang ditawarkan pekerjaan (menerusi program itu) manakala jumlah yang mendaftar bersama institusi kemahiran ialah seramai 365 orang,” katanya.

Terdahulu, Khairy turut melancarkan tiga buah lori yang diberi nama Kedai Jimat bagi membantu golongan belia memulakan perniagaan.

“Tiga buah lori itu diperoleh melalui dana khas keusahawanan Majlis Belia Malaysia (MBM). Ini merupakan usaha sama antara Kementerian Belia dan Sukan dengan MBM.

“Usaha ini untuk mencapai objektif serampang dua mata yang mana satu untuk menjual barang-barang runcit dengan harga lebih rendah dan kedua untuk beri peluang perniagaan kepada usahawan muda,” katanya. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori