Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Polis Panggil Ramasamy Susulan...

KUALA LUMPUR : Polis memanggil Timbalan Ketua Menteri II Pulau Pinang, Dr P...

Projek Amal Bagi Makan...

GEORGETOWN - Menjadikan bulan Ramadan sebagai platform untuk menggalakkan masyarakat melakukan amal jariah,...

“Nak Pakai, Pakai, Tak...

BUKANLAH cerita baharu sebenarnya mendengar pengusaha butik pengantin atau perancang perkahwinan melakukan kesalahan...

Cukuplah Pakatan Rakyat Jadi...

KUALA LUMPUR - "Cukuplah Pakatan Rakyat menjadi pelajaran untuk PAS"Demikian tegas Murysidul Am...

5,000 Motosikal Berkuasa Tinggi Berhimpun Di Shah Alam

KLANG – Sebanyak 5,000 motosikal berkuasa tinggi akan berhimpun di Shah Alam sempena siri pertama karnival ‘Go Motorshow Malaysia 2015-2017’ (Gomoma) yang akan mempamerkan hampir 1,000 kenderaan pelbagai jenis termasuk kereta klasik dan kereta sport, pada Mac ini.

Presiden Kehormat Eksekutif Majlis Komiti Gomoma, Mohd Shu’ef Lamri berkata himpunan motosikal berkuasa tinggi itu adalah simbolik penganjuran karnival selama tiga hari bermula 27 Mac di Bulatan Bazarena, Stadium Shah Alam selain untuk mengatasi rekod terakhir himpunan 2,000 buah motosikal berkuasa tinggi sebelum ini.

Selain menjadi platform mengeratkan persahabatan antara kelab-kelab permotoran seluruh negara dan mengumpulkan peminat dunia permotoran, karnival juga akan mendedahkan aspek keselamatan menunggang motosikal, katanya pada sidang berita di sini semalam.

“Kami akan bekerjasama dengan marsyal bertauliah untuk memberi pendedahan … mempelajari teknik yang betul ketika menunggang motosikal terutamanya motosikal berkuasa tinggi bagi mengelak berhadapan risiko kemalangan jalan raya,” katanya.

Katanya karnival Gomoma 2015-2017 dijadual menjelajah ke seluruh negara dalam tempoh tiga tahun bagi mengumpul lebih banyak peminat dunia permotoran yang kini dilihat menjadi trend terbaru gaya hidup golongan muda. – BERNAMA

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori