Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Video: Sekali Lagi Khairul...

JUARA kali kedua perlumbaan motosikal Moto3 Grand Prix (GP) Jerman, Khairul Idham Pawi...

Kerana Anak Patung, Kanak-Kanak...

KANAK-KANAK ini kecewa kerana gagal mendapatkan anak patung dari mesin arked lalu dia...

Waytha Moorthy, Maszlee Usaha...

KUALA LUMPUR - Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata Menteri Pendidikan, Dr....

Kelewatan Pembayaran Wang PTPTN...

KOTA BHARU - Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) tidak menghadapi masalah kewangan...

Jangan Sia-siakan Tolak Ansur Kaum Melayu – Annuar Musa

KUALA LUMPUR – Kaum Cina yang suka bermain dengan isu sentimen diminta tidak mensia-siakan kesabaran dan sikap tolak ansur kaum Melayu ke atas mereka selama ini.

Ahli Parlimen Ketereh, Tan Sri Annuar Musa berkata, sikap dan cara segelintir kaum Cina sejak kebelakangan itu menguris hati kaum melayu.

“Asakan demi asakan terhadap sensitiviti Melayu dan islam yang selama ini diketahui bersifat toleransi, membantu dan bertolak ansur menyebabkan perlahan-lahan menukar sikap tersebut menjadi sebaliknya.

“Sememangnya mudah meniup api perkauman tapi percayalah ia tidak menguntungkan orang Cina atau mana-mana kaum di negara ini,” katanya dalam satu kenyataan melalui Facebook rasmi beliau hari ini.


Justeru, Annuar mengingatkan semua pihak supaya tidak terperangkap dalam isu perkauman yang boleh merosakkan kemakmuran yang dibina selama ini.

Beliau yang juga Presiden Bola Sepak Kelantan (Kafa) turut mengingatkan kaum Cina terbabit supaya tidak mengambil mudah kesabaran kaum Melayu yang mempunyai had dan batas.

“Kita percaya masih ramai orang cina yang sederhana dan memahami situasi ini. Selamat menyambut Tahun Baru Cina,” katanya. – mynewshub.cc

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori