Monday, May 6, 2024

Creating liberating content

Kerajaan Pahang Tarik Semula...

KUANTAN - Kerajaan Pahang menarik semula kenderaan pacuan empat roda milik kerajaan negeri...

Bapa Tiri, Ibu Dua...

ALOR SETAR : Bapa tiri dan ibu kandung yang disyaki mendera dua anak...

Malaysia Mahu Penjelasan Peletakan...

KUALA LUMPUR - Malaysia akan menuntut penjelasan China berhubung dakwaan peletakan aset ketenteraan...

Mahkamah Tetapkan 30 Sept...

KUALA LUMPUR - Mahkamah Tinggi menetapkan 30 September ini untuk pendengaran rayuan pihak...

BNM Jimat 44% Pengeluaran Wang Kertas Kerana RM1 & RM5

KUALA LUMPUR – Bank Negara Malaysia (BNM) dapat menjimatkan sebanyak 44 peratus pengeluaran wang kertas baharu pada tahun lalu berikutan pengeluaran wang kertas RM1 dan RM5.

Sehubungan itu, BNM dalam satu kenyataan memaklumkan akan terus mengeluarkan wang kertas RM1 dan RM5 untuk Tahun Baharu Cina kali ini.

“Ini selaras dengan inisiatif nasional iaitu Hijaukan Alam Sekitar Anda untuk menggalakkan kelestarian sumber dan pemuliharaan persekitaran kita.

“Sejak pelancarannya dua tahun lepas, inisiatif untuk menggalakkan penggunaan wang kertas yang sesuai ini telah mendapat sokongan kuat daripada orang ramai. Hasilnya, BNM telah dapat mengurangkan pengeluaran wang kertas baharu sebanyak 44 peratus tahun lalu,” kata kenyataan itu hari ini.


Sehubungan itu, BNM mengucapkan penghargaan kepada orang ramai di atas sokongan yang menggalakkan itu dan menggesa rakyat Malaysia menggunakan wang kertas sebagai “angpow” semasa musim perayaan Tahun Baharu Cina ini.

“Persatuan Bank-Bank Dalam Malaysia (ABM) dan Persatuan Institusi Perbankan Islam Malaysia (AIBIM) mula menyediakan perkhidmatan pertukaran wang kertas kepada orang ramai hari ini,” kata kenyataan itu. – mynewshub.cc

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori