Sunday, May 5, 2024

Creating liberating content

Fahrin Ahmad Teruja Bakal...

SETELAH isterinya disahkan hamil, pelakon dan pengacara Fahrin Ahmad mengakui tidak dapat menyembunyikan...

Bekas CEO SSM Didakwa...

IPOH - Bekas Ketua Pegawai Eksekutif Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM), Datuk Zahrah Abd...

Kertas Siasatan Kes Kuil...

KUALA LUMPUR — Kertas siasatan berhubung kes rusuhan Kuil Sri Maha Mariamman, Subang...

Dakwa Negara Barat Guna...

BEKAS pemimpin tentera Iran mendakwa bahawa negara barat menggunakan mengkarung untuk menarik gelombang...

NGC Energy Beri Sumbangan 500 Tong Gas Untuk Mangsa Banjir

KUALA LUMPUR – Syarikat pembekal gas, NGC Energy Sdn. Bhd. (NGC Energy) memberi sumbangan sebanyak 500 tong gas memasak (LPG) jenama Mira Gas untuk mangsa banjir di pantai timur.

Pengurus Besar NGC Energy, Julianna Kamaruddin berkata, sumbangan itu atas dasar simpati terhadap bencana banjir yang melanda beberapa negeri terutama Kelantan kerana paling teruk dilanda musibah itu.

“Sumbangan berupa 500 LPG berjenama Mira Gas kepada mangsa-mangsa banjir dipantai timur diserahkan kepada Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK),” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Julianna memaklumkan, sumbangan Mira Gas tersebut pada 28 Disember lalu telah diambil oleh pasukan Polis Diraja Malaysia (PDRM) manakala pada 29 Disember 2014 oleh Angkatan Tentera Malaysia (ATM) untuk kegunaan di pusat banjir.


Menurutnya, sumbangan tersebut bukan sahaja merupakan sebahagian daripada tanggungjawab sosial korporat (CSR) malah komitmen dalam membantu kerajaan dalam menghadapi situasi bencana.

“Bantuan produk Mira Gas sedikit sebanyak dapat meringankan beban mangsa bencana banjir terutama dalam aspek penyediaan makanan di pusat pemindahan banjir,” katanya. – mynewshub.cc

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori