Monday, May 6, 2024

Creating liberating content

AFC 2018: Skuad B-19...

KUALA LUMPUR - Skuad Bawah-19 (B-19) negara mencerahkan peluang layak ke Kejuaraan B-19...

Taufan Hagupit Bergerak Tinggalkan...

MANILA – Taufan Hagupit yang semakin perlahan bergerak meninggalkan Filipina semalam selepas membunuh...

Kenaikan Gaji Tidak Kurang...

KUALA LUMPUR - Kenaikan gaji tidak kurang daripada 10 peratus wajar diberi pertimbangan...

Tanah Runtuh: Penghuni Di...

IPOH - Tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam insiden tanah rumah melibatkan Rumah Peranginan...

‘Black Widow’ Jepun Disyaki Racun Mati 7 Pasangan

Polis Jepun menahan seorang jutawan warga emas berusia 67 tahun di kediamannya setelah disyaki meracuni pasangan terbaharunya sehingga menemui ajal.

Sekumpulan penyiasat telah menggeledah kediaman wanita itu, Chisako Kakehi, sehari selepas penahanannya. Menurut laporan, bahan kimia beracun ditemui dalam tong sampah di rumahnya.

Memetik laporan agensi berita Jiji Press, Kakehi memiliki kekayaan berjumlah USD6.8 juta (RM22.9 juta) sejak 20 tahun lalu, yang mana ia meliputi wang insuran dan aset-aset terkumpul yang ditinggalkan ketujuh-tujuh pasangannya.

Mengikut kronologi, kes Kakehi bermula pada 1994 apabila suami pertamanya meninggal dunia pada usia 54 tahun. Kemudian pada 2006, suami keduanya yang dikenali menerusi agensi mencari jodoh menemui ajal akibat strok pada usia 69 tahun.

Perkahwinan ketiganya pula tamat dua tahun selepas itu kerana kematian suaminya pada usia 75 tahun. Setahun selepas itu, teman lelakinya meninggal dunia akibat kanser, manakala tunangnya menemui ajal akibat pengsan ketika menunggang motosikal pada 2012.

Suami keempatnya Isao Kakehi, jatuh sakit secara tiba-tiba sebelum menemui ajal pada Disember tahun lalu, tak sampai dua bulan selepas mereka berkahwin.


Dalam kes terbaharu September lalu, teman lelaki wanita tersebut yang berusia 75 tahun, meninggal dunia selepas mereka menjamu selera di sebuah restoran.

Terma ‘black widow’ telah digunakan bagi menggambarkan individu yang membunuh pasangannya. Di Jepun, ini bukan kes Black Widow pertama dilaporkan di media.

Pada 2012, Kanar Kijima dijatuhi hukuman gantung kerana membunuh tiga lelaki berusia 41, 53 dan 80 tahun yang dikenalinya menerusi laman sosial. – MYNEWSHUB.CC

Oleh : IZZAT MOHD ANUAR

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori