Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Dua Anak Tiri CEO...

SHAH ALAM - Mahkamah Tinggi Shah Alam hari ini membenarkan permohonan semakan untuk...

KDN Hantar 24,700 Sukarelawan,...

PUTRAJAYA - Kementerian Dalam Negeri (KDN) telah menghantar 24,700 sukarelawan bagi membantu operasi...

UMNO Johor Sasar Menang...

JOHOR BAHRU: Penerangan UMNO Johor melihat sasaran memenangi 16 kerusi parlimen pada Pilihan...

Sazzy Falak Bantu Projek...

PELAKON dan pereka fesyen, Sazzy Falak atau nama sebenarnya Sazlini Shamsul Falak, 35, memberitahu...

Laporan Polis Terhadap Namewee Berhubung Poster Filem

KUALA LUMPUR – Pemuda Perikatan Nasional Wilayah Persekutuan hari ini membuat laporan polis terhadap penyanyi rap Wee Meng Chee atau Namewee, berkenaan poster filem terbaharunya yang didakwa menyentuh sensitiviti kaum.

Laporan polis itu dibuat Ahli Unit Penerangan Pemuda Perikatan Nasional Wilayah Persekutuan, Mohammad Azwan Azmi di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi, di sini pada pukul 11.07 pagi.

Mohammad Azwan berkata laporan polis dibuat kerana poster filem bertajuk ‘BABI’ itu mengandungi perkataan ‘Melayu Bodoh’, ‘India Keling’ dan ‘Cina Babi’.

“Penghinaan dan provokasi ini dilihat amat keterlaluan dan merupakan satu tindakan kurang ajar serta biadap, dibimbangi menimbulkan ketegangan antara kaum di Malaysia,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan polis itu.

Beliau berkata pihaknya turut meminta Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (MCMC) untuk menyekat kandungan berkaitan filem tersebut daripada diakses oleh rakyat Malaysia melalui Facebook, YouTube dan Instagram miliknya. – BERNAMA

Kategori