Monday, May 13, 2024

Creating liberating content

Polis Masih Siasat Siapa...

GEORGETOWN: Polis Pulau Pinang masih menjalankan siasatan berhubung siapa pembeli sejumlah pemegang cip...

‘Sudah Langgar, Kau Biar...

'DEKAT dunia mungkin kau lepas, tapi kat akhirat kau jawablah nanti' - Demikian...

Aduan Pengguna: Serpihan Kaca...

IPOH - Seorang pelanggan McDonald's mendakwa adik perempuannya mengalami kecederaan di bahagian tekak...

IGP Nafi Amedy Dan...

KETUA Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar menafikan khabar angin mengatakan suspek,...

KPN Buat Lawatan Mengejut Ke IPD Kajang

PETALING JAYA: Berpegang kepada prinsip kepimpinan melalui teladan, Ketua Polis Negara, Tan Sri Razarudin Husain turun padang melakukan tinjauan bagi melihat sendiri penugasan dan operasi harian pegawai serta anggotanya di lapangan.

IKUTI CHANNEL MYNEWSHUB DI WHATSAPP…..

Semalam beliau mengadakan lawatan mengejut ke Pusat Kawalan Daerah (DCC), Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kajang, Selangor.

Menerusi video yang dimuat naik di laman sosial Polis Diraja Malaysia (PDRM) pagi tadi, beliau yang hanya mengenakan pakaian kasual itu tiba di IPD berkenaan tanpa pegawai pengiring.

Tan Sri Razarudin dilihat memeriksa log tugasan, selain memberikan nasihat serta teguran kepada pegawai dan anggota yang bertugas.


Ia termasuk mengingatkan mereka untuk sentiasa komited dalam melaksanakan tugas dan tanggungjawab yang diamanahkan, disamping mengutamakan keselamatan diri ketika bertugas.

“Selamat bertugas kepada semua, bertugas dengan baik, jaga keselamatan, jaga diri. Jaga harta kerajaan juga, selain untuk jaga masyarakat,” katanya menerusi radio mudah alih pegangan tangan atau walkie-talkie yang menghubungkan kepada semua petugas PDRM IPD Kajang di lapangan.

Sementara itu, di ruangan komen pula ramai yang memuji tindakan beliau turun padang melihat penugasan PDRM, meskipun ketika cuti Tahun Baharu Cina.

BHonline-

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori