Sunday, May 12, 2024

Creating liberating content

SPAD Benarkan 5,000 Bas...

KUALA LUMPUR - Kira-kira 5,000 bas ekspres termasuk 93 bas tambahan dibenarkan beroperasi...

Cristiano Ronaldo Miliki 200...

LONDON - Bintang bola sepak sensasi dunia, Cristiano Ronaldo muncul selebriti yang memiliki...

Insiden Kepulan Asap HSA...

Johor Bahru : Insiden kepulan asap di Bilik High Voltage di Hospital Sultanah...

4 Sekolah Terima Sijil...

PUTRAJAYA - Empat sekolah Malaysia menerima sijil pengiktiran International Baccalaureate (IB) World School...

Kelantan Dijangka Banjir Pada Bila-bila Masa – MB

PASIR PUTEH: Kelantan membuat persediaan menghadapi banjir yang dijangka berlaku pada bila-bila masa berikutan hujan hampir setiap hari.

[100 PRODUK HALAL TAIWAN BOLEH DIDAPATI DI 50 KEDAI 7-ELEVEN SELURUH NEGARA]

Menteri Besar, Datuk Mohd Nassuruddin Daud, berkata untuk itu kerajaan negeri akan mengadakan mesyuarat jawatankuasa dalam masa terdekat.

Katanya, Kelantan sering dilanda banjir terutama di Pasir Mas, Tumpat, Tanah Merah dan Pasir Puteh.

“Persediaan untuk menghadapi banjir kita buat macam biasa (seperti tahun sebelum ini). Kita akan mengadakan mesyuarat dalam masa terdekat kerana sudah ada jadual.

“Bila masuk hujung tahun kita buat persediaan banjir seperti makanan, tempat pemindahan dan sebagainya. Namun, kita doa supaya banjir (tahun ini) tidak besar,” katanya.


Beliau berkata demikian ketika ditemui pada Program Sambutan Maulidur Rasul Perdana 1445H di Kompleks Guru-Guru Pondok Negeri Kelantan di Kampung Cherang Tuli, Padang Pak Amat di sini, hari ini.

Yang turut hadir, Timbalan Menteri Besar Kelantan, Datuk Dr Mohamed Fadzli Hassan dan Pengerusi Persatuan Guru-guru Pondok negeri Kelantan, Wazir Che Awang.

Media sebelum ini melaporkan, negeri di Pantai Timur, utara dan sebahagian besar Sabah dan Sarawak dijangka menerima taburan hujan tinggi menjelang dua minggu terakhir September ini.

Penyelidik Meteorologi Fakulti Sains dan Sekitaran Sains, Universiti Malaysia Terengganu (UMT), Dr Chung Jing Xiang, berkata perubahan cuaca adalah normal berikutan peralihan monsun Barat Daya ke Timur Laut.

BHonline-

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori