Monday, April 29, 2024

Creating liberating content

20 Rumah Di Kampung...

SHAH ALAM - Kira-kira 20 rumah dinaiki air akibat kejadian banjir dan fenomena...

Lelaki Ditahan Tumbuk, Ugut...

PARIT - Demi mendapatkan wang ganti rugi rumah yang telah diubah suai berjumlah...

Monyet Berbadan Sasa Kelihatan...

HELSINKI - Seorang pengunjung telah merakam gambar seekor monyet betina jenis saki bermuka...

Hapuskan Stigma Terhadap Pesakit...

KUALA LUMPUR – Masyarakat perlu mengikis stigma terhadap mereka yang mendapatkan kaunseling atau...

Istiadat Angkat Sumpah Exco Negeri Sembilan Berlangsung Esok

SEREMBAN: Istiadat Pelantikan dan Mengangkat Sumpah Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Sembilan akan berlangsung esok.

(Ada rancangan nak melancong…atau ada kawan-kawan dan keluarga nak berbuat demikian…..cek ni kejap….klik sini)

Setiausaha Kerajaan Negeri Sembilan, Datuk Mohd. Zafir Ibrahim dalam kenyataan media hari ini memberitahu, istiadat akan berlangsung pada pukul 9 pagi di Balairung Seri, Istana Besar Seri Menanti, Kuala Pilah.

Istiadat berkenaan akan disempurnakan di hadapan Yang di-Pertuan Besar Negeri Sembilan, Tuanku Muhriz Ibni Almarhum Tuanku Munawir.

Sementara itu, Pejabat Menteri Besar Negeri Sembilan memaklumkan, selepas istiadat tersebut, Mesyuarat Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan (Exco) Negeri Sembilan yang pertama bagi penggal Dewan Undangan Negeri (DUN) Ke-15 akan diadakan di Wisma Negeri di sini.


Pada Pilihan Raya (PRN) lalu telah menyaksikan daripada keseluruhan 36 buah kerusi DUN di negeri ini, Pakatan Harapan (PH) menang di 17 buah kerusi.

Barisan Nasional (BN) pula menang di 14 buah kerusi sekali gus gabungan kerjasama kedua-dua parti itu menjadikan 31 buah kerusi yang membentuk kerajaan Negeri Sembilan dengan majoriti dua pertiga.

Pengerusi PH Negeri Sembilan yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sikamat, Datuk Seri Aminuddin Harun kemudian dilantik sebagai Menteri Besar Negeri Sembilan buat penggal kedua dan telah mengangkat sumpah jawatan itu pada 14 Ogos lalu.

UtusanOnline-

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori