Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Tourism Malaysia Sasar 50,000...

JIKA selama ini ramai orang sering beranggapan tiada apa yang menarik di Putrajaya,...

Mosti Peruntuk RM100j Galak...

ALOR GAJAH - Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (Mosti) memperuntukkan RM100 juta bagi...

Bapa Maut, Anak Perempuan...

GOMBAK: Seorang lelaki maut, manakala anak perempuannya berusia lapan tahun cedera motosikal mereka...

Dua Maut, 36 Selamat...

BAGAN SERAI - Dua maut manakala 36 penumpang terselamat apabila bas yang mereka...

Beri Rawatan Terbaik Untuk Najib, Kata Kit Siang

Anggota parlimen Iskandar Puteri Lim Kit Siang menggesa Najib Razak diberikan rawatan terbaik semasa dalam penjara.

Ikuti Mynewshub: Telegram

Bukan itu saja, katanya, hak itu juga patut diberikan kepada semua banduan lain.

“Saya setuju sepenuhnya dengan anak Najib, Nooryana Najwa, dan menyeru kerajaan untuk memberikan rawatan perubatan yang terbaik kepada Najib Razak semasa dia berada dalam penjara, satu hak yang juga patut diberikan kepada semua banduan di Malaysia,” katanya.

Bagaimanapun, mengulas kenyataan Ketua Pengarah Kesihatan, Noor Hisham Abdullah semalam, Lim berpendapat Najib tidak mempunyai penyakit serius.

Katanya, Noor Hisham memaklumkan bahawa Najib dimasukkan ke hospital minggu lepas “untuk memastikan kesihatannya berada pada tahap yang baik dan optimum”.

Lim justeru menolak “kisah dramatik” yang mendakwa Najib daripada seorang perdana menteri yang sihat dan menjaga kesihatan tiba-tiba menjadi “pesakit tenat yang menerima rawatan yang tidak baik di penjara”.

Najib semalam dimasukkan ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) lagi kerana menghadapi masalah tekanan darah, menyebabkan perbicaraan rasuah 1MDB bernilai RM2.28 bilion membabitkannya dikosongkan oleh Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.


Ketika prosiding mahkamah di hadapan hakim Collin Lawrence Sequerah, peguam bela utama Najib, Muhammad Shafee Abdullah mengesahkan anak guamnya dimasukkan ke hospital.

Katanya, kemungkinan ujian tertentu dijalankan dan “akan mengambil masa beberapa hari lagi”.

Semalam, pegawai khas Najib, Muhamad Mukhlis Maghribi, berkata doktor menemui pelbagai ulser baru dalam perut Najib, masalah sama yang berulang sejak 15 tahun lalu.

Dia berkata, doktor juga melakukan biopsi yang menyebabkan sedikit pendarahan dan beberapa ulser terpaksa dipotong untuk menghentikan pendarahan.

Najib, yang sedang menjalani hukuman penjara 12 tahun atas kesalahan menyeleweng dana syarikat kerajaan, kini sedang dibicarakan atas empat pertuduhan salah guna kuasa dan 21 pertuduhan pengubahan wang haram membabitkan dana 1MDB.

-Malaysia Kini

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori