Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Jangan Jadikan Jalan Raya...

SEREMBAN - Kompetensi pemandu kereta mahupun pengendali kenderaan berat serta kecuaian dan sikap...

Pelaksanaan PKP 2.0 Bukan...

PUTRAJAYA - Pelaksanaan semula Perintah Kawalan Pergerakan (PKP 2.0) bukan satu perkara mudah...

Ozlyn Wati Berjaya Kurus...

PETALING JAYA - Pelakon Ozlyn Wati yang juga isteri kepada Johan (Raja Lawak)...

Impian Bergelar Doktor Falsafah...

JOHOR BAHRU: Selepas enam tahun berusaha, impian seorang warga emas untuk bergelar doktor...

Penolong Pengarah JPN Maut Terseret 29 Meter

KOTA BHARU – Penolong Pengarah Jabatan Pendidikan Negeri Kelantan maut akibat diseret sejauh 29 meter oleh sebuah kereta ketika berjalan kaki di tepi Jalan Kota Bharu-Pasir Puteh di Padang Kala dekat sini pada Khamis.

Ikuti Mynewshub: Telegram

Mangsa, Nik Mohd Hissham Mohamed Nor, 45, meninggal dunia dalam kemalangan pada jam 11.30 pagi itu.

Ketua Polis Daerah Kota Bharu, Asisten Komisioner Mohd Rosdi Daud berkata, polis menerima panggilan daripada Bilik Gerakan Kota Bharu memaklumkan seorang pejalan kaki lelaki maut selepas terlibat dalam kemalangan di Jalan Kota Bharu-Pasir Puteh, di sini.

Menurutnya, siasatan awal mendapati kejadian berlaku sewaktu mangsa berjalan kaki dari Sekolah Kebangsaan Padang Kala menghala ke rumah sepupunya yang terletak di seberang jalan.

“Menurut keterangan saksi bebas yang melihat kejadian itu, mangsa berjalan di bahu jalan dari Peringat menghala ke Melor.

“Kemudian datang sebuah kereta jenis Perodua Axia dari arah belakang mangsa yang dipandu oleh lelaki termasuk ke bahu jalan lalu melanggar mangsa yang berada di bahu jalan,” katanya dalam satu kenyataan akhbar pada Jumaat.

Nik Mohd Hissham berkata, akibat rempuhan itu, mangsa terseret sejauh 29 meter ke bahu jalan dan meninggal dunia di lokasi kejadian.


“Kereta yang merempuh mangsa itu dipandu oleh seorang pemuda yang berusia 25 tahun bersama seorang penumpang lelaki berusia 24 tahun.

“Ujian saringan air kencing, kedua/duanya negatif dadah manakala pemeriksaan pada kereta mendapati kemik pada bahagian bumper depan dan cermin hadapan pecah,” katanya.

Beliau berkata, mayat mangsa dibawa ke Hospital Universiti Sains Malaysia untuk bedah siasat.

“Kemalangan dipercayai berpunca akibat kecuaian dan kelekaan pemandu kereta Perodua Axia tersebut.

“Pemandu tidak berhati-hati dan berhemah hingga menyebabkan berlakunya kemalangan dan kematian kepada mangsa bagaimanapun siasatan masih diteruskan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

-Sinar Harian

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori