Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Polis Gempur Pesta Dadah...

KUALA LUMPUR - Polis membongkar aktiviti pesta dadah dan seks di kalangan remaja...

VF 3.0 Tawar Diskaun...

KUALA LUMPUR - Vendor Festival 3.0 yang akan diadakan di Pusat Pameran dan...

Bersedia Dipinang, Namun Belum...

JIKA beberapa hari lalu tular video pelakon popular Rita Rudaini berseloroh menerusi satu...

8 Lelaki Ditahan Berhubung...

JOHOR BAHRU - Polis menahan lapan lelaki susulan kejadian cuba memecah masuk sebuah...

China Tarik Diri Anjur Piala Asia 2023

KONFEDERASI Bola Sepak Asia (AFC) mengesahkan China menarik diri daripada menjadi tuan rumah kejohanan Piala Asia 2023 yang dijadualkan berlangsung pada Jun tahun depan.

Ikuti Mynewshub: Facebook,TwitterTikTokTelegram, Instagram

Sebagai rekod, China yang telah dilantik menjadi penganjur pada 2019 dengan menawarkan 10 bandar utama untuk menjadi venue perlawanan untuk semua 24 pasukan yang bertanding.

Namun, negara republik itu tidak dapat berbuat demikian susulan peningkatan kes mendadak pandemik Covid-19 yang menunjukkan peningkatan kes sejak bulan lepas.

“Selepas melakukan perbincangan dengan Persatuan Bola Sepak China (CFA), AFC boleh mengesahkan bahawa mereka memohon untuk menarik diri daripada menjadi penganjur Piala Asia edisi 2023 tahun depan.


“AFC akan mengumumkan perkembangan terkini mengenai status tuan rumah bagi penganjuran Piala Asia 2023 dalam masa terdekat selepas melakukan perbincangan dengan pemegang taruh serta pihak penaja,” kata AFC dalam satu kenyataan.

Skuad Harimau Malaya sedang bersiap untuk mengharungi aksi kelayakan Piala Asia 2023 apabila diundi dalam Kumpulan E bersama-sama Turkmenistan, Bahrain dan Bangladesh dengan saingan berlangsung di Kuala Lumpur pada Jun depan.

Sebanyak 13 negara telah mengesahkan penyertaan secara automatik ke kejohanan bola sepak paling berprestij Asia itu dengan 11 negara akan menyusul selepas tamat kempen kelayakan nanti.

Kosmo-

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori