Monday, April 29, 2024

Creating liberating content

Video: Kesian.. Pengawal Istana...

VIDEO menunjukkan seorang pengawal Istana Buckingham tergelincir lalu jatuh di hadapan ribuan pelancong kini...

BTN Serah 15,000 Jalur...

KOTA KINABALU – Biro Tatanegara (BTN) Sabah menyerahkan kira-kira 15,000 Jalur Gemilang kepada...

Sedih, Bapa & Anak...

KASIHNYA bapa sepanjang masa, itulah yang dapat digambarkan apabila melihat gambar menyedihkan seorang...

Pengantin Lelaki Beri Penjelasan...

BERKAITAN kes pengantin lelaki ditumbuk yang jadi viral di media sosial dalam kejadian...

Lebih 11,000 Pengembara Lepasi Woodlands, Tuas

SINGAPURA: Lebih 11,000 pengembara berjaya melepasi pusat pemeriksaan Woodlands dan Tuas dalam tempoh tujuh jam pertama selepas sempadan Singapura dan Malaysia dibuka hari ini.

Ikuti Mynewshub: Facebook,TwitterTikTokTelegram, Instagram

Pintu sempadan antara kedua-dua negara dibuka malam tadi, iaitu pertama kali selepas dua tahun ditutup susulan pandemik Covid-19.

Pembukaan pintu sempadan itu juga menyaksikan pengembara dari kedua-dua negara tidak perlu melakukan ujian Covid-19 dan menjalani kuarantin.

Satu jam sebelum sempadan dibuka, pengembara dari kedua-dua negara sudah pun beratur panjang di Woodlands, selain sejumlah kenderaan turut menunggu untuk memasuki Malaysia dan Singapura.

Pihak Berkuasa Imigresen dan Pemeriksaan Singapura (ICA) memaklumkan, kesemua pengembara menyediakan dokumen yang lengkap sebelum meneruskan perjalanan.

“Operasi pembukaan sempadan berjalan lancar dan sehingga pukul 1 pagi, keadaan di pusat pemeriksaan sudah lengang, tiada lagi orang ramai dan kenderaan berbaris panjang,” jelas ICA.


Dalam pada itu, berdasarkan tinjauan wartawan Channel News Asia pada waktu siang di pusat pemeriksaan di kedua-dua arah, pergerakan kenderaan dan orang ramai yang ingin memasuki Singapura dan Malaysia berjalan lancar.

Tiada kesesakan direkodkan berlaku dari pukul enam pagi hingga 9 pagi.

Selain itu, menerusi kenyataan, ICA mengingatkan semua pengembara supaya menghantar kad ketibaan SG (SGAC) dan bukti vaksinasi sebelum datang ke pusat pemeriksaan.

Pemandu kenderaan asing juga perlu mempunyai permit kemasukan yang diluluskan oleh Pihak Berkuasa Kenderaan Darat dan kad Autopass.

UtusanOnline-

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori