Sunday, May 19, 2024

Creating liberating content

Bekas MB Terengganu Nafi...

CHUKAI : Bekas Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said menafikan tuduhan beliau...

Kastam Pasang Peranti Kesan...

ALOR SETAR - Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) akan memasang peranti 'dongle' pada...

Penangguhan Bayaran Pinjaman LPPSA...

PUTRAJAYA - Cadangan penangguhan sementara bayaran balik pinjaman perumahan Lembaga Pembiayaan Perumahan Sektor...

Kabinet Dijangka Ada 26...

KUALA LUMPUR - Beberapa kenderaan menteri dan hakim dilihat mula memasuki Istana Negara...

BN “The Lone Ranger”

Lapan parti bertanding melawan Barisan Nasional (BN) pada Pilihan Raya Negeri (PRN) Johor dahulunya merupakan komponen Pakatan Harapan (PH).

Parti DAP, Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Parti Pejuang Tanah Air (Pejuang) dan Parti Amanah Negara (PAN).

Parti Keadilan Rakyat (PKR), Parti Ikatan Demokratik Malaysia (MUDA), Parti Bangsa Malaysia (PBM) dan juga Parti Warisan Sabah (Warisan).

BN pula sejak dulu konsisten dengan gabungan kemuafakatan UMNO, MCA serta MIC menggunakan logo dacing dan bendera biru.

Fakta ini sahaja sudah membuktikan gabungan parti politik yang manakah benar-benar stabil untuk mentadbir negara khususnya negeri Johor.

Lapan lawan BN kecuali DAP dan PAN yang masih menggunakan logo PH meninggalkan PH atau enggan menggunakan logo PH kerana tahu PH sudah ditolak oleh rakyat.

Jadi mereka kini menggunakan bendera masing-masing, namun dengan agenda yang sama iaitu mengalahkan BN dengan memecahkan undi mengikut segmen masing-masing.

DAP, PKR, PBM memecahkan undi bukan Melayu; PPBM, Pejuang, PAN memecahkan pengundi Melayu; MUDA memecahkan undi anak muda dan Warisan pengundi perantau Sabah.


Manakala BN tetap “steady” walaupun kini ibarat “The Lone Ranger” yang perlu menentang begitu banyak parti yang licik, penipu, pembohong dan pemfitnah.

Justeru, rakyat Malaysia khasnya Bangsa Johor sepatutnya sudah mempelajari keburukan menyerahkan kuasa kepada pakatan politik caca marba.

Mereka tidak boleh silap lagi. Terlalu mahal harga yang terpaksa dibayar akibat eksperimen menukar kerajaan pada Pilihan Raya Umum Ke-14..

Ekonomi negara merundum, kadar hutang negara cecah RM1 trilion, aset-aset strategik negara dijual kepada kroni-kroni, ekonomi rakyat terabai.

Ingatlah setiap undi anda adalah tanggungjawab anda. Kesilapan yang berulang selepas itu adalah kerana hasil tangan anda.

-Mynewshub

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori