Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

PKP Dilanjut Di Selangor,...

KUALA LUMPUR - Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) di Selangor, Kuala Lumpur, Johor dan Pulau Pinang,...

Ditipu Untuk Berkahwin Lelaki...

Arab Saudi – Seorang remaja perempuan berusia 15 tahun membuat laporan polis selepas...

Insiden Plaza Low Yat...

KUALA LUMPUR - Enam lagi individu ditahan hari ini bagi membantu siasatan berhubung...

Athens Dilanda Gempa Bumi

ATHENS – Gempa bumi kuat dengan 5.1 magnitud di ibu negara Greek telah...

Penularan COVID-19 Dalam Masyarakat Setempat Menurun

PUTRAJAYA – Sebanyak 1,189 kes positif COVID-19 direkodkan sepanjang tempoh penguatkuasaan Perintah Kawalan Pergerakan Bersyarat (PKPB), sejak 4 Mei lalu hingga semalam.

Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Dr Noor Hisham Abdullah, berkata daripada jumlah itu, 270 kes atau 22.7 peratus membabitkan warga tempatan.

Selain itu, beliau berkata, 919 kes atau 77.3 peratus membabitkan warga asing, termasuk 383 di tiga Depoh Tahanan Imigresen (DTI).

MATI PUCUK? DAPAT RAWATAN SEGERA… KLIK

“Sejak PKPB bermula, trend penularan COVID-19 dalam kalangan masyarakat setempat didapati semakin berkurangan daripada minggu sebelumnya.

“Ini tidak mungkin dicapai tanpa kerjasama dan pematuhan orang ramai kepada nasihat, SOP (prosedur operasi standard) kerajaan, serta aktiviti penguatkuasaan oleh pelbagai agensi.


“Justeru, kita ingin mengucapkan syabas dan terima kasih kepada pihak industri serta orang ramai kerana sudi memikul beban bersama kerajaan demi kepentingan komuniti dan negara.

“Jika usaha ini diteruskan oleh semua pihak dengan sikap dan rasa tanggungjawab sosial, kita pasti dapat sama-sama memutuskan rantaian penularan virus COVID-19 di Malaysia,” katanya pada sidang media harian COVID-19, di sini, hari ini.

Kategori