Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Penghantar Surat Mengaku Tidak...

KUALA LUMPUR - Seorang penghantar surat mengaku tidak bersalah di Mahkamah Sesyen di...

Facebook Mohon Maaf

SUSULAN insiden laman Facebook, Instagram dan WhatsApp yang mengalami masalah gangguan teknikal malam...

Wanita Warga Emas Cedera...

Kuala Lumpur : Wanita warga emas cedera selepas kediamannya di Jalan Maarof, Bangsar,...

Gempa Bumi Kuat Landa...

KUALA LUMPUR – Gempa bumi kuat berukuran 6.1 pada skala Richter melanda Rantau...

Polis Terus Siasat Pemimpin DAP Terlibat LTTE

KUALA LUMPUR – Polis Diraja Malaysia akan terus menyiasat dan menahan mana-mana pemimpin atau ahli politik sekiranya terdapat bukti kukuh mengaitkan mereka terlibat dengan aktiviti kumpulan pengganas Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE).

Ketua Penolong Pengarah Bahagian Anti Keganasan (E8) Cawangan Khas Bukit Aman, Datuk Ayub Khan Mydin Pitchay berkata, pihaknya tidak pasti dari mana input Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng dapat yang mendakwa tiada lagi pemimpin DAP yang akan ditahan atas dakwaan penglibatan mereka dengan LTTE.

“Saya pasti bukan daripada saya (kenyataan akan hentikan siasatan pemimpin DAP). Saya tak pernah keluarkan sebarang kenyataan yang mengatakan kita akan hentikan siasatan… mungkin ada pihak lain, saya tidak pasti, tidak ada sebab kenapa kita perlu menghentikan siasatan.

“Adakah ini oleh kerana melibatkan parti DAP dan perlu menghentikan siasatan.. kita akan meneruskan siasatan, kalau ada cukup asas bukti, kita akan melakukan tangkapan susulan,” katanya pada sidang akhbar di Bukit Aman tadi.

Sebelum ini, Guan Eng dilaporkan mengeluarkan kenyataan bahawa tiada lagi pemimpin DAP yang akan ditahan atas dakwaan berkenaan.

LTTE disenaraikan sebagai pertubuhan pengganas di 30 negara seluruh dunia termasuk di Kesatuan Eropah, Kanada, India, Amerika Syarikat dan Malaysia.

Kategori