Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Seluar Dalam Jalur Gemilang...

BIADAP... Tidak tahu apa tujuan, tiba-tiba muncul seluar dalam corak Jalur Gemilang dipakai...

5 Maut, 25 Cedera,...

ISLAMABAD - Sekurang-kurangnya lima orang terbunuh dan 25 yang lain cedera apabila sebutir...

Adakah Kerajaan Berbelanja Sesuka...

Najib : Adakah Kerajaan Berbelanja Sesuka Hati?

Gambar Gorila Korek Hidung...

SELAIN memiliki batang tubuh menyerupai manusia, gorila memiliki otak agak geliga dan kadangkala...

Aduan Kes Penipuan Dalam Talian Kedua Tertinggi

PUTRAJAYA – Aduan kes penipuan dalam talian semakin meningkat dan kini menjadi aduan kedua tertinggi selepas aduan peningkatan harga barang, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna, Datuk Seri Saifuddin Nasution Ismail.

Secara purata, katanya Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna menerima 25 peratus aduan daripada pengguna mengenai kes penipuan dalam talian pada setiap bulan manakala kenaikan harga barang pula 35 peratus.

“Dulu aduan pengguna tentang penipuan dalam talian berada pada kedudukan ketujuh atau lapan, tetapi kini sudah di posisi kedua di belakang aduan peningkatan harga barang,” katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini selepas menyampaikan ucaptama pada Forum Perdagangan Dalam Negeri dan Kepenggunaan.

Saifuddin berkata, peningkatan drastik itu berlaku dalam tempoh setahun dan ia perlu diberi perhatian seiring trend perniagaan e-dagang yang semakin berkembang.

Beliau berkata, e-dagang adalah satu trend perniagaan yang baik dan tidak boleh disekat tetapi ia tetap mempunyai implikasi tertentu kerana peniaga dalam talian tidak terikat dengan etika perniagaan yang sihat.

Kategori