Monday, April 29, 2024

Creating liberating content

Juruterbang Tumpah Kopi, Pesawat...

BEOGRAD ƃĀ¢Ć¢ā€šĀ¬Ć¢ā‚¬Ā Pasukan penyiasat Serbia pada Selasa memutuskan, insiden sebuah pesawat rasmi presiden...

Mawar Dikritik Pengikut Di...

KAMI percaya, jika Mawar tidak bergelar isteri kepada pelakon Fizo Omar, pasti tidak...

Kejutan Terbaik! Bila Pengemis...

BINTANGƃā€šĆ‚Ā bola sepak antarabangsa Cristiano Ronaldo sanggup menyamar sebagai pengemis semata-mata mahu memberikan kejutan...

3 Muka Baharu Hadapi...

KUALA LUMPUR ā€“ Tiga muka baharu adalah antara 23 pemain disenaraikan Bojan Hodak...

Mak Cik Kutuk Calon PH Tidak Gentar Tindakan

BERANI… Wanita warga emas ini sebenarnya hanya mahu bercakap benar dan berterus terang dalam bela nasib bangsanya yang dilihat terus ketinggalan di bawah rejim Pakatan Harapan (PH).

Itulah luahan hati Rahana Hassan, 76, yang tular dalam media sosial berikutan tindakannya bidas M. Manogaran ketika calon PH dari DAP bagi Pilihan Raya Kecil (PRK) CameĀ­ron Highlands itu sedang berkempen kelmarin.

Ketika ditemui di kedai runcitnya di Felda Koyan 1, peneroka itu menzahirkan rasa kecewa dengan sikap pemimpin yang abai rakyat dan haĀ­nya datang raih undi semata-mata walhal orang Melayu terus ketinggalan tanpa pembelaan.

Kata Rahana lagi, meskipun keluarĀ­ganya termasuk suami dan abang-abangnya bekerja sebagai anggota Angkatan Tentera Malaysia (ATM) bagi pertahankan kedaulatan negara, tetapi pemĀ­belaan sewajarnya tidak diteĀ­rima mereka.

ā€œMacam tidak berguna saĀ­ngat kita ini orang MelaĀ­yu, sekarang ini siapa yang senang, rumah besar siapa punya, kita orang Melayu duduk hutan ini pun tidak boleh hendak tolong, patut tolong sikit, itu yang mak cik marah sangat tu.

ā€œMacam mana mak cik tidak sedih, hidup Melayu merempat di tanah air sendiri, patut di sini buatlah kedai lawa-lawa, bantulah. Sebelum ini tidak pernah datang (calon PH) bila hendak mengundi barulah datang,ā€ katanya kesal.

Baru-baru ini tular dalam kalangan pengguna media sosial mengenai tindakan berani Rahana yang bidas secara terbuka Manogaran ketika calon DAP berkenaan selamba melakukan kunjungan ramah mesra di Felda Koyan 1.


Menurut Rahana, selama ini dia berusaha keras memulakan perniagaan sejak lebih 40 tahun tanpa bantuan yang sewajarnya walaupun keluarganya anĀ­tara pejuang negara termaĀ­suk Allahyarham suaminya seorang anggota tentera.

Dalam pada itu, Rohana menegaskan, dia tidak takut dan gentar dengan tindakannya itu kerana bukan khianat kepada negara selain rela dikenakan apa-apa tindakan oleh pihak kerajaan PH yang mungkin bertindak balas.

ā€œKalau mak cik tidak berani cakap, esok masa depan anak cucu kita macam mana pula…. mak cik tak takut, kalau kata salah hendak ambil, ambillah (tahan),ā€ ujarnya dengan penuh bersemangat. – Agensi/Mynewshub.TV

Kategori