Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Jangan Terpedaya Individu Guna...

IPOH - Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir meminta orang ramai agar tidak...

Agong, Permaisuri Berbuka Puasa...

KUANTAN - Air katira, sata, puding raja, murtabak dan pulut panggang antara juadah...

Polis Mexico Temui 8...

BANDAR MEXICO - Polis selatan Mexico menemui mayat lapan lelaki disumbat di dalam...

Apple Patenkan Teknologi Baru...

'KEMALANGAN' seperti terjatuhnya telefon pintar ke lantai yang seterusnya membuatkan skrin sesentuh peranti...

Polis Masih Tunggu Laporan Siasatan Forensik Bomba

KUCHING – Polis masih menunggu hasil siasatan forensik Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) berhubung insiden letupan dan runtuhan di kedai NeNe Chicken Malaysia di CityOne Megamall di sini, yang mengorbankan tiga orang dan mencederakan 44 yang lain dalam kejadian Selasa lalu.

Timbalan Pesuruhjaya Polis Sarawak Datuk Pahlawan Mohd Dzuraidi Ibrahim berkata pihak bomba sudah pun memulakan siasatan forensiknya, tetapi pihak polis belum lagi menerima laporan hasil siasatan mereka.

“Setakat ini pihak polis masih mengklasifikasikan kes sebagai mati mengejut sementara pihak bomba meneruskan siasatan untuk mengenal pasti punca sebenar kejadian,” katanya kepada pemberita selepas menyempurnakan Majlis Penutupan Seminar dan Latihan Ancaman Keganasan Ex-Rampas 2018 di sini hari ini.

Katanya, angka korban dan kecederaan masih kekal seperti yang dilaporkan sebelum ini, iaitu tiga kematian dan 44 orang cedera.

Semalam, Pengarah Urusan NeNe Chicken Malaysia, franchise yang mengusahakan outlet di CityOne Megamall Raymond Wong telah menggesa agar pihak berkuasa mempercepatkan siasatannya ke atas insiden itu.


Beliau juga mahu hasil laporan berkenaan diumumkan secepat mungkin. – BERNAMA

Kategori