Monday, April 29, 2024

Creating liberating content

Instagram Kaburkan Gambar, Video...

MEMAHAMI kehendak pengguna, Instagram bakal melaksanakan beberapa perubahan pada lamannya. Perubahannya melibatkan gambar atau...

Jaringan Modric Memang Gol...

PARIS - Pengendali Croatia, Ante Cacic menyifatkan gol Luka Modric sebagai 'gol ajaib'...

Eksekutif Bank Sindiket African...

KUALA LUMPUR - Seorang pegawai eksekutif wanita di sebuah bank di sini ditahan...

Belia India Digesa Kemuka...

KLANG - Belia India digesa supaya mengemukakan input dan aspirasi mereka berhubung inisiatif...

Tengah Urut Sekali Kena Cekup

PREMIS refleksologi yang disyaki menawarkan tempahan perkhidmatan seks melalui WeChat diserbu Jabatan Imigresen Kedah dalam Op Mega 3.0 di Persiaran Sultan Abdul Hamid, Alor Setar, semalam.

Premis yang berselindung di sebalik nama pusat refleksologi itu menggunakan modus operandi yang mana pelanggan boleh menempah tukang urut dan menetapkan harga setiap perkhidmatan bagi mengaburi pihak berkuasa.

Dalam serbuan 4.30 petang itu, lima wanita warga Thailand ditahan ketika masing-masing leka melayan pelanggan di premis dua tingkat berkenaan.

Pengarah Imigresen negeri, Zuhair Jamaludin berkata, tukang urut berusia antara 20 dan 38 tahun yang ditahan dikesan melakukan kesalahan imigresen dengan melanggar syarat pas diberikan.

Katanya, premis terbabit dipercayai menawarkan perkhidmatan seks termasuk urutan ‘body to body’ (B2B) pada kadar harga RM148 sejam, selain khidmat urut biasa RM60 sejam dan urutan badan termasuk kemaluan sebanyak RM110 sejam.

“Pelanggan yang ingin menggunakan perkhidmatan urutan ini boleh menempah melalui WeChat dan memilih tukang urut diinginkan seperti yang dipaparkan dalam aplikasi itu.

“Dalam serbuan ini juga, kami turut mengeluarkan saman ke atas lima lelaki tempatan berusia antara 26 dan 40 tahun yang dipercayai adalah majikan, penjaga kaunter dan tiga lagi adalah pelanggan pusat refleksologi itu,” katanya kenyataan di sini, hari ini.

Zuhair berkata, premis berkenaan pernah diserbu beberapa kali tetapi gagal berikutan kawalan ketat yang mana terdapat sistem kamera litar tertutup (CCTV) bagi tujuan pengawasan.


Katanya, pihaknya terpaksa menyamar sebagai pelanggan dengan membuat tempahan dalam talian bagi memudahkan tangkapan dijalankan.

Sementara itu, dalam operasi berasingan, tiga lelaki warga asing terdiri dua lelaki warga Indonesia dan seorang lelaki warga Myanmar masing-masing ditahan di kilang memproses kelapa di Ampang Jajar dan terminal bas Shahab Perdana selepas mereka melakukan pelbagai kesalahan imigresen.

Keseluruhan, lapan warga asing berkenaan ditahan mengikut Peraturan 39(b) Peraturan-peraturan Imigresen 1963, Seksyen 6(1)(c) Akta Imigresen 1959/63 dan Seksyen 15(1)(c) akta sama.

Zuhair berkata, semua warga asing itu akan dibawa ke Depoh Tahanan Imigresen Belantik, Sik untuk siasatan lanjut. – MyMetro

Kategori