Wednesday, May 1, 2024

Creating liberating content

Imej Islam: MAB Bakal...

LONDON - Malaysia Airlines Berhad (MAB) giat berbincang untuk menyewa pesawat A380 milik...

Berbekalkan RM15 Terakhir Untuk...

BERBEKALKAN wang terakhir RM15, seorang warga emas terpaksa berkorban membayar tiket bas untuk...

Forestieri Popularkan Liga Malaysia

Pemain antarabangsa, Fernando Forestieri menyertai kelab Johor Darul Ta'zim (JDT) bukan lagi rahsia.Forestieri...

Lebih 2.12 Bilion Vaksin...

ANKARA - Lebih 2.12 bilion vaksin Covid-19 sudah diberikan sehingga kini di seluruh...

Pergh! PM India Twit Dalam Bahasa Malaysia

KEBANGGAAN buat rakyat Malaysia apabila perdana menteri India, Narendra Modi menggunakan bahasa kebangsaan ketika berkongsikan status terbaharu di laman sosial miliknya baru-baru ini.

Beliau dalam sebuah kapsyen bergambar yang menunjukkan dirinya bersalaman dengan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad menulis beberapa rangkap dalam tulisan Bahasa Malaysia berbunyi;

“Saya bergembira untuk bertemu Tun Dr. Mahathir Mohamad. Saya berterima kasih kepadanya untuk sambutan yang baik.

“Kami mengadakan perbincangan yang produktif untuk memperkukuhkan lagi kerjasama di antara India-Malaysia. @chedetofficial,” tulisnya.

Twit yang dimuat naik kira-kira pada lima jam lalu itu lantas menerima pelbagai respon positif daripada pengguna warga maya khususnya daripada rakyat Malaysia sendiri.


Malah terdapat daripada segelintir rakyat India mendakwa Modi sememangnya merupakan seorang perdana menteri yang cepat mempelajari bahasa asing ketika berkunjung ke luar negara.

Twit berkenaan sehingga kini mendapat lebih daripada 1,400 jumlah retweet dan disukai sekurang-kurangnya lebih 5,000 pengguna Twitter.

Difahamkan, Modi singgah sebentar ke Malaysia bagi menyampaikan ucap selamat dan tahniahnya secara peribadi kepada Dr. Mahathir atas kemenangan Pakatan Harapan pada Pilihan Raya Umum ke-14.

Ini merupakan pertemuan pertama di antara dua pemimpin itu dan lawatan terakhir Modi ke Malaysia adalah pada 23 November 2015. – MYNEWSHUB.CC

Kategori