Sunday, May 12, 2024

Creating liberating content

Floria Diraja Putrajaya Dijangka...

PUTRAJAYA - Pameran flora antarabangsa tersohor, Floria Diraja Putrajaya 2018 yang akan membuka...

Umat Islam Perlu Tolak...

PUTRAJAYA - Umat Islam di negara ini perlu menolak segala kefahaman ekstrem yang...

Terima Kasih Penduduk DUN...

PORT DICKSON - Anggota Parlimen Port Dickson Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini...

Muhyiddin Terima Panggilan Ucapan...

KUALA LUMPUR - Tan Sri Muhyiddin Yassin hari ini menerima ucapan tahniah daripada...

Angkat Sumpah MB Terengganu Malam Ini

MARANG – Majlis Pelantikan dan Angkat Sumpah Menteri Besar Terengganu dan exco-exco kerajaan baharu negeri ini dijadual berlangsung pada malam ini di Istana Syarqiyyah, Kuala Terengganu, kata Pesuruhjaya PAS Terengganu, Datuk Husain Awang.

Katanya sekiranya mendapat perkenan Sultan Mizan Zainal Abidin, PAS bakal mengumumkan Menteri Besar dan barisan exco kerajaan negeri pada Jumaat.

“Kita akan umumkan Menteri Besar dan 10 orang exco kerajaan negeri selepas mendapat perkenan Sultan. Sehingga itu, pada saya lebih baik untuk kita tidak membuat spekulasi berkenaan jawatan Menteri Besar,” katanya pada sidang media khas di sini, hari ini.

Barisan kerajaan negeri PAS dijangka akan mula menjalankan tugas rasmi kerajaan pada Isnin depan, katanya.

“Kita akan memasuki Wisma Darul Iman (pusat pentadbiran kerajaan negeri) pada jam 9 pagi Isnin ini dan akan menjalankan upacara penyerahan tugas Menteri Besar daripada bekas Menteri Besar (Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman),” katanya.

Pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), PAS memenangi 21 daripada 32 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dipertandingkan, menjadikan parti itu mendapat majoriti mudah dan boleh membentuk kerajaan.


Sementara itu, Husain berkata bahawa PAS tidak pernah mengeluarkan apa-apa arahan kepada anggota parti supaya menutup atau mengunci mana-mana balai raya di mana-mana kawasan seperti yang didakwa oleh sesetengah pihak.

Mengenai projek-projek yang telah dan sedang dilaksanakan oleh kerajaan Barisan Nasional pada penggal yang lalu, beliau berkata kerajaan negeri yang baharu akan mengkaji kesemua projek pembangunan dan infrastruktur dan melihat sama ada ia perlu diteruskan atau sebaliknya.

“(Projek) yang baik, kita akan teruskan, sekiranya tidak terdapat penyelewengan (dalam pelaksanaan). Sekiranya ada, kita akan perbaiki dan jika tidak boleh diperbaiki, kita akan selesaikan (tamatkan) projek itu,” katanya. – BERNAMA

Kategori