Monday, April 29, 2024

Creating liberating content

PUBG, Fortnite Beri Kesan...

MASIHKAH anda ingat mengenai surat yang dihantar oleh seorang kanak-kanak kepada kerajaan India...

Mahkamah Tinggi Singapura Benarkan...

SINGAPURA: Mahkamah Tinggi Singapura hari ini membenarkan penangguhan pelaksanaan hukuman terhadap seorang warga...

Rise Nyanyian Katy Perry...

SETELAH hampir dua tahun tidak mengeluarkan lagu baharu, penyanyi Katy Perry kini tampil...

Ratusan Jaket Kalis Peluru...

NEW YORK – Sebuah badan bukan kerajaan (NGO) di New York menyatakan bahawa...

Kosongkan Waktu Kerja, Ernie-Amira Demi PRU14

SEPERTI rakyat Malaysia yang lain, golongan selebriti turut menunaikan tanggungjawab mereka sebagai warganegara dengan turun mengundi sehingga sanggup mengosongkan jadual kerja hari ini.

Pertama kali menunaikan tanggungjawab sebagai pengundi, penyanyi Amira Othman kini penuh bersemangat sehingga sanggup pulang ke kampung dua hari lebih awal.

“Saya tiba di Johor sejak awal pagi, kelmarin. Sebagai pengundi muda, kesempatan ini dimanfaatkan dengan bijak kerana undian kita menjadi penentu masa depan negara.

“Sudah semestinya sebagai rakyat yang merdeka, kita mahu negara terus maju dan makmur untuk diwarisi generasi akan datang,” katanya dipetik daripada portal BH Online.

Dalam masa yang sama, penyanyi dan pelakon berusia 25 tahun itu turut melapangkan waktu kerjanya bagi merasai pengalaman pertama kali turun mengundi.

Selain Amira, penyanyi Ernie Zakri turut merupakan salah seorang selebriti yang pertama kali menunaikan tanggungjawab tersebut.

Penyanyi lagu Misteri itu bakal mengundi di Klang, Selangor dan tanggungjawab itu akan dilaksanakan olehnya bersama-sama kakaknya.


“Rasa gembira dan teruja kerana dapat menjalankan amanah besar ini. Sebelum ini, saya hanya melihat ibu dan bapa menunaikan tanggungjawab untuk memilih kerajaan baharu,” ujarnya pula.

Dalam masa byang sama, pemenang Vokal Terbaik Anugerah Juala Lagu Ke-32 (AJL32) itu turut menyeru kepada semua rakyat Malaysia utuk menunaikan tanggungjawab mereka demi mencorak masa hadapan negara.

“Setiap undi membawa makna sangat besar. Pilihan yang kita buat itu menjadi penentu kepada tampuk kepimpinan negara untuk tempoh lima tahun akan datang,” tambahnya lagi. – MYNEWSHUB.CC/AH

Kategori