Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Suami Isteri Didakwa Menyebabkan...

AYER KEROH - Sepasang suami isteri dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini, hari...

Tak Perlu Jadi Hero...

SEJAK wabak pandemik Covid-19 melanda di serata dunia, negara dikejutkan dengan satu wabak...

Pendidikan Rakyat Komitmen Berterusan...

KUALA LUMPUR – Datuk Seri Najib Tun Razak berkata pendidikan dan peranannya dalam...

Letupan Bom Di Stesen...

PESHAWAR, Pakistan - Sekurang-kurangnya tiga maut susulan kejadian letupan bom di sebuah stesen...

BN Perlis Cadang Ismail Kassim MB Baharu

ALOR SETAR – Barisan Nasional (BN) Perlis mencadangkan Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Tambun Tulang Datuk Ismail Kassim sebagai calon menteri besar yang baharu.

Pengerusi BN negeri Datuk Seri Dr Shahidan Kassim berkata beliau telah menyerahkan cadangan nama tersebut kepada Raja Perlis Tuanku Syed Sirajuddin Jamalullail dalam satu pertemuan pada pagi tadi di ibu negara.

“Mengenai tarikh pelantikan dan angkat sumpah menteri besar, ia akan ditentukan Duli Yang Maha Mulia (Raja Perlis) dalam masa terdekat ini.

Calon yang kita ketengahkan ini sudah mendapat sokongan kita (BN) dan kita yakin mampu menjadi pemimpin yang baik,” katanya dalam sidang media di Lapang Terbang Antarabangsa Sultan Abdul Halim di sini hari ini.

Pada pilihan raya umum ke-14 yang lalu, BN menang 10 daripada 15 kerusi DUN di negeri itu dan membolehkan parti itu membentuk kerajaan.

Ditanya mengenai punca kenapa ADUN Bintong, Azlan Man tidak dikekalkan sebagai menteri besar, Shahidan yang juga Anggota Parlimen Arau enggan mengulas lanjut mengenai perkara itu.

“Semua kena sokong sebab ini adalah keputusan parti, kita sudah pun membuat keputusan,” katanya.


Mengulas khabar angin mengenai isu lompat parti di kalangan ADUN BN Perlis, Shahidan berkata soal berkenaan tidak sepatutnya timbul kerana semua pihak perlu menerima hakikat yang telah ditentukan rakyat.

“Nak lompat ke mana, BN menang 10 kerusi, PKR (3) dan PAS (2) , jadi siapa nak lompat? Kita (BN) pun sudah bentuk kerajaan dan kita kena ingat kita semua telah dipilih oleh rakyat, jadi kami tidak akan buat keputusan macam-macam,” katanya.

Shahidan turut mengucapkan terima kasih kepada rakyat Perlis kerana masih memberi kepercayaan kepada BN untuk terus memerintah negeri itu.

“Saya bangga rakyat masih setia dengan BN dan kita akan laksanakan manifesto negeri yang telah kita janjikan sebelum ini,” katanya dan berjanji akan memberikan perkhidmatan terbaik buat rakyat Perlis. – BERNAMA

Kategori