Friday, March 29, 2024

Creating liberating content

Krisis Kemanusiaan Yaman Makin...

KRISIS kemanusiaan di Yaman semakin kritikal dan semakin banyak pihak menggesa tindakan tegas...

Selepas Rayan, Adik Haidar...

KABUL : Seorang kanak-kanak lelaki berusia sembilan tahun terjatuh dalam lubang perigi di...

Jerebu: Semua Sekolah Kecuali...

PUTRAJAYA - Semua sekolah di seluruh negara dibuka seperti biasa esok kecuali di...

TMJ: Ada Pemain Harimau...

BONGKAR... Presiden Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), Tunku Ismail Sultan Ibrahim mendedahkan terdapat...

“TMJ Itu Apa? Oh Tunku Mahkota Johor”

AHLI Majlis Pimpinan Tertinggi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM), Muhammad Zahid Md Arip seakan enggan mengulas mengenai kritikan Tunku Mahkota Johor (TMJ), Tunku Ismail Sultan Ibrahim terhadap pembangkang terutamanya mengenai pengerusi parti berkenaan.

Beliau hanya menjawab secara sinis dengan menyoal kembali maksud disebalik akronim ‘TMJ’ ketika disoal wartawan yang inginkan respon dari beliau.

“TMJ itu apa? Oh Tunku Mahkota Johor… Itu kena sebut betul-betul lain kali… ‘Duli Yang Teramat Mulia Tunku Mahkota Johor’.

“Jangan sebut TMJ sahaja, saya ingat ‘TMJ’ ini maksudnya ‘tak mahu jalan’,” katanya menerusi rakaman berdurasi 47 saat itu.

Ditanya sama ada kritikan TMJ yang menyeru rakyat Johor menolak Tun Dr. Mahathir Mohamad di mana ia secara tidak langsung memberi kesan kepada kempen Pakatan Harapan terutamanya di negeri itu, Muhammad Zahid hanya mengatakan;


“Menyeru rakyat Johor menolak Tun Dr. Mahathir? Ahahaha, Allahuakbar, Ahahahaha, geli hati saya, itu saja komen saya,” jelasnya sambil tertawa terbahak-bahak kepada wartawan.

Semalam satu catatan panjang di Facebook Johor Southern Tigers yang dilihat mengkritik pemimpin pembangkang tanpa menamakan sesiapa yang dipercayai merujuk kepada Mahathir.

Kenyataan TMJ itu yang merujuk kepada ‘pemimpin berlidah cabang’ itu mengtakan pemimpin berusia 93 tahun itu bukan mahu menyelamatkan negara, tetapi aktif berpolitik kerana bimbang dengan masa depan anaknya.

Dalam catatan itu juga, TMJ secara peribadinya menyeru rakyat Johor memberikan sokongan kepada kepimpinan sedia ada dan percaya  jika ‘kapal ini’ telah berjalan dengan baik selama berpuluh tahun dan mempunyai masalah oleh kerana nakhodanya yang bermasalah, tidak perlu tukar kepada enjin yang baharu. – MYNEWSHUB.CC

Kategori