Sunday, May 19, 2024

Creating liberating content

Perak Tubuh Jawatankuasa Khas...

SUNGKAI - Kerajaan negeri Perak menubuhkan satu pasukan Jawatankuasa Khas Menangani Rabies Perak untuk membincangkan langkah-langkah yang perlu dilakukan agar penyakit itu tidak merebak ke kawasan lain.Menteri Besar Datuk Seri...

Welson, Schooling Cemerlang &...

KUALA LUMPUR - Empat rekod baharu dicatatkan di Pusat Akuatik Nasional Bukit Jalil...

Cuaca Panas, Nestle’ Perkenal...

DALAM fenomena cuaca panas yang kini melanda Malaysia, paling syok dan 'layan' kalau dapat menikmati...

Gerak Tengah Malam Ke...

PUTRAJAYA – Sebahagian penyokong bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak sanggup mengorbankan...

Polis Tahan Penganggur, Rampas Syabu, Heroin

KULAI – Polis menahan seorang penganggur disyaki pengedar dadah dan merampas 12 peket heroin dan dua peket syabu dalam serbuan di sebuah rumah kosong di Kampung Tepi Sungai, Senai, di sini pada Ahad lepas.

Ketua Polis Daerah Kulai Supt Dzulkhairi Mukhtar berkata lelaki berumur 39 tahun itu ditahan kira-kira 10.30 pagi dan dadah heroin seberat 173.2 gram dan syabu seberat 39 gram itu dianggarkan bernilai RM6,000.

Pemeriksaan mendapati lelaki yang sudah berkahwin itu positif dadah amphethamine dan mempunyai satu rekod lampau berkaitan pemilikan senjata api, katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Katanya lelaki itu direman tujuh hari sehingga Sabtu ini bagi siasatan dan kes itu disiasat mengikut Seksyen 39B Akta Dadah Berbahaya 1952 yang membawa hukuman mati mandatori jika sabit kesalahan. – BERNAMA

Kategori