Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Cukai Pelancongan Akan Dikaji...

KERAJAAN akan mengkaji semula keperluan pelaksanaan Cukai Pelancongan dalam memastikan ia tidak menjejaskan...

Victoria Beckham Kongsi Berita...

PASANGAN selebriti terkenal antarabangsa, David Beckham dan Victoria telah berkongsi berita gembira mengenai...

Lelaki Maut Tercekik Tulang...

BESUT: Seorang lelaki meninggal dunia selepas sesak nafas, dipercayai tercekik tulang daging korban...

Jepun Cipta Produk Teh...

TOKYO - Daripada produk aiskrim unik tidak akan cair sehinggalah burger keju berwarna...

Kucing Liar ‘Suspek’ Cubaan Bunuh Wanita

TOKYO – Siasatan polis terhadap kes cubaan bunuh membabitkan seorang wanita tua yang terlantar sakit membawa kepada suspek yang sangat tidak disangka iaitu seekor kucing liar.

Mayuko Matsumoto, 82, yang terlantar di katil ditemui dalam keadaan berlumuran darah oleh anak perempuannya di Kumamoto dekat sini pada 6 November lalu dengan hampir 20 kesan kelar di muka.

“Saya terkejut melihat mukanya penuh dengan darah berlumuran. Saya tidak tahu apa yang berlaku pada ibu saya,” kata anak mangsa yang dipetik oleh media Jepun.

Pihak polis pada mulanya menyiasat kes tersebut sebagai cubaan bunuh kerana mengesyaki wanita berkenaan diserang oleh individu dengan bersenjata pisau.

Penyiasat malah pada asalnya turut bingung apabila tidak menemui sebarang kesan pecah masuk dan sebarang bukti ditinggalkan oleh suspek di rumah mangsa.

Keadaan mangsa yang tidak boleh bercakap kerana sakit menyukarkan lagi pihak polis untuk mengenal pasti suspek sebenar yang menyerangnya.


Bagaimanapun, pemeriksaan lanjut kemudian mendapati kecederaan yang dialami wanita itu hampir sama seperti kesan cakaran kucing.

Polis mencari berapa ekor kucing liar yang sering berkeliaran di rumah wanita itu dan menjumpai kesan darah pada badan seekor haiwan berkenaan.

Sampel darah pada kucing berkenaan kini diambil untuk dianalisis bagi memastikan sama ada ia sepadan dengan darah mangsa atau tidak. – Agensi/myMetro Online

Kategori