Sunday, May 5, 2024

Creating liberating content

VIDEO : Lelaki Ini...

Selfie diketahui ramai kini sudah jadi budaya hampir kebanyakan orang yang menggunakan telefon...

Jasad Mangsa Nahas Di...

KUALA LUMPUR - Kesemua jasad 13 rakyat Malaysia yang maut dalam nahas bas...

Tentera, Masyarakat Perlu Jalin...

ARAU - Raja Muda Perlis, Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamaluddin mengingatkan anggota tentera...

Taufan Hato: 4,000 Penduduk...

FUZHOU - Taufan Hato yang bergerak menuju ke tenggara pantai China, memaksa lebih...

Tindakan Pantas Bomba Selamat 3 Mangsa Kebakaran

SHAH ALAM – Tindakan pantas pihak bomba dan penyelamat berjaya menyelamatkan tiga warga asing dalam kebakaran kedai perabot terpakai di Bandar Baru Klang dekat sini, pagi tadi.

Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Sungai Pinang, Zaidi Ahtan berkata dalam kejadian 4 pagi itu, dua wanita dan seorang lelaki, berumur lingkungan 40-an yang menyewa di tingkat dua bangunan berkenaan telah lari ke bahagian bumbung kedai untuk menyelamatkan diri.

“Bomba menerima panggilan kecemasan pada pukul 4.04 pagi dan tiba di kawasan kebakaran 10 minit kemudian. Pasukan penyelamat mengambil masa kira-kira 20 minit untuk menyelamatkan kesemua mangsa.

“Api terlalu marak di tingkat bawah rumah kedai berkenaan menyebabkan anggota kami perlu mengawalnya sebelum boleh selamatkan mangsa yang berada di atas,” katanya ketika dihubungi Bernama di sini hari ini.

Tambah beliau, kebakaran dapat dikawal sepenuhnya pada 4.30 pagi dan mangsa yang diselamatkan telah dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah, Klang untuk rawatan lanjut.


Sementara itu dalam kejadian berasingan, seorang pemandu lori tangki, cedera di kepala apabila kenderaan yang dipandunya hilang kawalan dan melanggar sebuah rumah di Kampung Perepat, Klang dekat sini, kira-kira 6 pagi tadi.

Menurut Zaidi, penghuni rumah berkenaan bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan. – BERNAMA

Kategori