Monday, April 29, 2024

Creating liberating content

Isu BR1M: Tun Mahathir...

SEPANG - Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dicabar membuat laporan kepada...

Betul Ke.. Polis Tiada...

KUALA LUMPUR - Angkatan Muda Keadilan (AMK) mendakwa pihak polis tidak mempunyai kuasa...

5 Warga Asing Ditahan...

KUCHING - Anggota Batalion 11 Pasukan Gerakan Am (PGA) Batu Kawa menahan lima...

Dedah MyKad Mahathir Tidak...

KUALA LUMPUR - Tindakan Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi mendedahkan maklumat kad...

UMNO Perlu Giat Usaha Tingkat Sokongan Rakyat

PONTIAN – Jentera UMNO dan Barisan Nasional (BN) perlu menggiatkan usaha bagi meningkatkan sokongan rakyat terhadap BN pada pilihan raya umum (PRU) ke-13 dalam usaha mencapai kemenangan besar pada PRU ke-14.

Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata jentera UMNO masih mempunyai masa untuk menggiatkan usaha berkenaan.

Anggota UMNO di peringkat akar umbi juga perlu mengenal pasti faktor sebenar yang menyebabkan rakyat tidak mahu menyokong parti sama ada ia disebabkan ada segelintir pemimpin dan wakil rakyat tidak turun ke bawah merasai denyut nadi rakyat, katanya.

“Setiap yang berlaku mesti ada sebab. Cari puncanya dan betulkan punca itu. Barangkali, disebabkan perangai kita, lagak kita,” katanya berucap merasmikan persidangan perwakilan UMNO Tanjung Piai di sini hari ini.

Turut hadir ketua UMNO Bahagian Tanjung Piai Datuk Md Othman Yusof.


Tengku Adnan berkata beliau bimbang dengan trend penurunan sokongan yang dicatatkan sejak PRU-11 dan mahu usaha dijalankan bagi memberi penerangan kepada rakyat.

Beliau berkata sehubungan itu, jentera kepimpinan UMNO dan Barisan Nasional mesti mengamalkan resmi padi yang semakin ‘menunduk apabila berisi’.

Menteri Wilayah Persekutuan itu berkata beliau percaya sokongan rakyat kepada UMNO dan BN akan bertambah sekiranya jentera kepimpinan sentiasa turun padang berjumpa rakyat. – BERNAMA

Kategori