Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Pengajaran Buat Wanita, Simpan...

KEHIDUPAN berumah tangga sememangnya seronok, namun usah sekali-sekali dilupakan cabaran yang bakal dilalui di masa...

Cikgu Parthiban Yakin Dapat...

KUALA SELANGOR - Calon Barisan Nasional (BN) Dewan Undangan Negeri (DUN) Ijok K....

Pasca Bersih 4.0 Dan...

KEKURANGAN penyertaan daripada penyokong berbangsa Melayu membuktikan bahawa pengaruh dan kedudukan Perdana Menteri,...

Samsung Uji Kamera Galaxy...

SAMSUNG adalah satu nama besar dalam dunia Android dan terus tampil dengan koleksinya...

Isa Letak Jawatan Pengerusi Bukan Eksekutif FIC

KUALA LUMPUR – Felda Investment Corporation (FIC) pada Isnin mengumumkan perletakan jawatan pengerusi bukan eksekutif, Tan Sri Mohd. Isa Abdul Samad.

Menerusi kenyataan kepada pihak Bursa Malaysia, FIC memaklumkan bahawa peletakan jawatan Mohd. Isa, 67, adalah disebabkan perubahan penama dari pemegang saham utama.

Ia turut melibatkan sama pengunduran pengarah bukan eksekutif, Datuk Noor Ehsanuddin Mohd. Harun Narrashid, 54, dan Datuk Hanapi Suhada, 60.

‘Calon baharu untuk mengisi jawatan itu adalah pengarahnya, Datuk Muzzammil Mohd. Nor, 45; Datuk Syed Mohamed Syed Ibrahim, 58; dan Hussein Ismail, 60.

Muzzammil sebelum ini ialah Timbalan Pengarah Besar (Pengurusan) Felda manakala Syed Mohammed memegang jawatan sebagai Presiden dan Pengarah Eksekutif Iskandar Waterfront Holdings Sdn. Bhd.

Gussein pula merupakan Pengarah Iris Corp. Namun pengumuman oleh FIC tersebut tidak pula memaklumkan mengenai sebarang pelantikan pengerusi baharu.


FIC merupakan satu cabang pelaburan syarikat milik penuh Felda yang baru-baru ini berdepan dengan siasatan oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia.

Ia berkaitan kontroversi pembelian dua buah hotel di London, Britain dan Kuching, Sarawak yang dikatakan lebih tinggi daripada harga pasaran semasa. – Agensi/Mynewshub.cc/HAA

Kategori