Wednesday, May 1, 2024

Creating liberating content

Seroja Dewi Harapan, Nama...

TAHNIAH diucapkan buat pemuzik Loque yang selamat dikurniakan cahaya mata kedua, minggu lalu. Yang...

Amah Didakwa Pijak Bayi...

KUALA LUMPUR - Seorang amah warga Indonesia didakwa di Mahkamah Majistret Ampang dekat...

Nadal Panaskan Perburuan Emas...

RAFAEL Nadal akhirnya memastikan bakal mengukuhkan Sepanyol dalam memburu pingat emas di Olimpik Rio...

Dana Tabung Bencana Cukup...

KUALA LUMPUR - Dana Tabung Kumpulan Wang Amanah Bantuan Bencana Negara yang diuruskan...

Johor Peruntuk RM2 Juta Biaya 303 Bakal Haji

JOHOR BAHRU – Kerajaan Johor memperuntukkan RM2 juta bagi membiayai 303 bakal haji rombongan kerajaan negeri tahun ini.

Menteri Besar Johor Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata kesemua jemaah akan berlepasmenunaikan haji menerusi dua penerbangan pada 11 dan 12 Ogos ini.

“Tahniah saya ucapkan atas pemilihan dan peluang untuk mengerjakan haji. Pihak kerajaan negerimendoakan yang terbaik untuk tuan-tuan dan puan-puan semua, semoga dipermudahkan segala urusan dan diterima amalan,” katanya pada majlis meraikan bakal haji rombongan kerajaan Johor, di sini, hari ini.

Beliau turut berpesan kepada semua bakal haji supaya menjaga keselamatan dan kesihatan semasa berada di Tanah Suci.

Bakal haji juga diminta supaya menjalani ibadat dengan penuh penghayatan bagi memperoleh haji mabrur selain mendoakan kebaikan buat Malaysia, Johor dan seluruh masyarakat.

“Benar kerajaan negeri dan seluruh jentera kerajaan yang ada hari ini bekerja keras siang dan malam memikirkan bagaimanakah cara serta pendekatan terbaik untuk kita menjadikan Johor ini negeri terbaik.


“Usaha demi usaha kita gembleng dan laksanakan, namun, sebagai orang Islam, kita juga yakin dan percaya betapa doa itulah senjata dan kekuatan terbaik kita,” katanya.

Sementara itu, seorang bakal haji, Pauziah Ali, 60, melahirkan rasa terharu dan berterima kasih kepada kerajaan Johor kerana memberikannya peluang menunaikan haji bersama suami, Saniman Sidin, 67.

Beliau yang berkerusi roda kerana lumpuh sebelah kanan badan sejak 4 Feb lepas, memohon untukmengikuti rombongan itu Mac lepas dan berharap mampu menunaikan ibadat dengan baik.

“Pada mulanya saya separuh hati hendak pergi atau tidak menunaikan haji, namun, saya akan meneruskan niat ini dan tawakal kepada Allah SWT,” katanya yang juga sedang menanti permohonan agar anak perempuannya, Nurzihan Saniman, 35, dapat sertai rombongan itu bagi membantu pelbagai urusannya di sana kelak. – BERNAMA

Kategori