Tuesday, April 30, 2024

Creating liberating content

Pendaftaran Bagi Simpanan Shariah...

KUALA LUMPUR - Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) mengumumkan Simpanan Shariah, yang akan...

JPN Nafi Tukar Kod...

PUTRAJAYA - Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) meminta orang ramai terutama rakyat Pahang tidak...

Wanita Dipenjara Kerana Ancam...

Jeddah - Sebuah mahkamah di sini menjatuhkan hukuman penjara lapan bulan ke atas...

Kerajaan Takkan Umum Harga...

TIADA lagi notis pemberitahuan mengenai perubahan harga minyak kepada orang ramai dan hanya...

Waspada Individu Menyamar Sebagai Pegawai CIDB

KUALA LUMPUR – Lembaga Pembangunan Industri Pembinaan Malaysia (CIDB) mengingatkan semua kontraktor berwaspada dengan individu yang menyamar sebagai pegawainya.

CIDB dalam satu kenyataan hari ini berkata terdapat individu yang menghubungi kontraktor dan meminta sejumlah wang bagi menyelesaikan masalah pekerja asing syarikat terbabit.

“Sindiket akan menghubungi pengurus projek pembinaan dan menyatakan mereka mempunyai bukti kesalahan yang dilakukan syarikat itu.

Kemudian, sindiket ini akan mengarahkan kontraktor untuk membuat pembayaran kononnya bagi meluluskan pemohonan segera Kad Hijau pekerjanya atau dikenakan kompoun lebih tinggi mengikut Akta 520 (pindaan 2011) CIDB,” kata kenyataan itu.


CIDB turut mengingatkan kontraktor bahawa semua bayaran hanya boleh dilakukan di kaunter pejabat negeri atau cawangan terdekat ataupun melalui pindahan dalam talian ke akaun CIDB Malaysia dan bukannya ke akaun individu.

Syarikat kontraktor yang menerima panggilan atau lawatan oleh individu mengaku sebagai pegawai CIDB dan meminta sejumlah bayaran boleh membuat laporan kepada CIDB di 1-300-88-2432. – BERNAMA

Kategori