Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

PRU15: KJ Minta Bertanding...

KUALA LUMPUR - Pengerusi Barisan Nasional (BN), Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi menjelaskan...

“Perakam Video Cuba Lakukan...

SATU rakaman video ‘pergaduhan’ membabitkan Ahli Dewan Undangan Negeri Pengkalan Batu, Norhizam Hassan...

LPT Beri Diskaun Tol...

KUALA LUMPUR - Pengguna Lebuhraya Pantai Timur (LPT) yang menggunakan kemudahan Touch ‘n...

HTC One M9 Dan...

LANJUTAN daripada pengumuman pihak Google berkaitan Android M, pihak HTC sekali lagi menjadi yang...

PAS Pusat Digesa Putuskan Hubungan Dengan PKR

PERMATANG PAUH – PAS kawasan Permatang Pauh hari ini mencadangkan kepada PAS pusat agar memutuskan kerjasama politik dengan PKR kerana tindakan PKR yang dikatakan bertentangan dengan prinsip tahaluf siyasi.

Yang Dipertua PAS Permatang Pauh, Omar Hassan berkata usul itu mendapat undian sebulat suara berikutan tindakan PKR itu akan menjejaskan kedudukan PAS untuk berhadapan dengan pengundi Islam di dalam Pilihan Raya Umum ke-14 nanti.

Katanya, keputusan itu diambil selepas Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail bertindak untuk terus berkerjasama dengan DAP dan PAN yang menyerang kepimpinan PAS.

“Kerjasama PAS-PKR tidak boleh diteruskan kerana terdapat ahli-ahli PKR kawasan ini yang cuba memujuk ahli PAS keluar parti dan menyertai PKR dengan menawarkan jawatan dalam Kerajaan DAP Pulau Pinang,” katanya kepada pemberita di sini hari ini.


Terdahulu, Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Pusat, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali telah merasmikan Mesyuarat Tahunan PAS Kawasan Permatang Pauh.

Berikutan usul itu, Omar berkata PAS bersedia untuk turun bertanding di kerusi Parlimen dan juga tiga kerusi DUN iaitu Penanti, Seberang Jaya dan Permatang Pasir. – BERNAMA

Kategori