Wednesday, May 22, 2024

Creating liberating content

130 Kes Baharu Covid-19,...

TIGA kes kematian berkaitan jangkitan koronavirus baharu (Covid-19) yang dilaporkan kepada Pusat Kesiapsiagaan...

Lelaki Berisiko Tinggi Hidap...

KUALA LUMPUR - Jika kanser payu dara merupakan ancaman terbesar kepada golongan wanita,...

Sebutan Semula Kes Rasuah...

KUANTAN - Mahkamah Sesyen di sini hari ini menetapkan 15 Mei sebagai tarikh...

4 Mangsa Pemerdagangan Orang...

Labuan : Polis berjaya menyelamatkan empat wanita warga Filipina yang dipercayai menjadi mangsa...

Dasar DAP Tidak Akan Berubah – Kok Wai

KUALA LUMPUR – DAP menegaskan prinsip parti itu tidak akan berubah walaupun berjaya memerintah negara ini dengan bantuan Parti Keadilan Rakyat (PKR), Parti Amanah Negara (PAN) dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

Pemangku Pengerusi DAP, Tan Kok Wai berkata, DAP akan tetap dengan dasar parti itu iaitu sebuah parti demoktarik sosial yang mahukan hak sama rata untuk setiap agama dan kaum di Malaysia.

“Ia tidak bermakna kita mengorbankan prinsip-prinsip kita apabila bekerjasama dengan pihak lain. DAP masih parti “Malaysian Malaysia”. Kami masih sebuah parti demokratik sosial.

“Kami bersama-sama dengan pihak lain bagi membentuk kerajaan baharu,” katanya dalam satu kenyataan yang disiarkan DAP Pusat hari ini.

DAP, PKR dan PAN yang menganggotai Pakatan Harapan baru-baru ini menantangani perjanjian kerjasama dengan PPBM yang ditubuhkan oleh Tun Dr. Mahathir Mohamad.


Kok Wai dalam pada itu menegaskan DAP akan tetap menentang sebarang usaha untuk melaksanakan hukum Islam hudud di Malaysia selepas berjaya menguasai negara ini.

Jelas beliau, DAP menentang hukum hudud bukan kerana tsu peribadi atau sentimen agama tetapi kerana ia menyalahi Perlembagaan Negara. – MYNEWSHUB.CC

Kategori