Sunday, May 19, 2024

Creating liberating content

Wakil Rakyat BN Jaga...

KUANTAN - Semua anggota Parlimen dan Dewan Undangan Negeri daripada UMNO dan Barisan...

Polis Cari Saksi Kejadian...

JOHOR BAHRU - Polis mencari individu atau orang awam yang boleh memberi maklumat...

Kantoi Orang Ketiga, Retak...

TIDAK mahu peminat terus memberi harapan, pelakon Neelofa akhirnya mengakui hubungannya bersama Fattah...

PBB Kena Isytihar Gencatan,...

KOTA BHARU - Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) seharusnya campur tangan dengan mengisytiharkan gencatan...

Najib PM ‘Yang Sedia Mendengar Dan Responsif’

KUCHING – Ketua Menteri Sarawak Datuk Amar Abang Johari Tun Openg yakin Datuk Seri Najib Tun Razak akan memberi perhatian wajar terhadap sebarang rundingan dengan Sarawak kerana beliau merupakan perdana menteri “yang sedia mendengar dan responsif”.

Katanya dalam perjumpaannya dengan perdana menteri di Putrajaya semalam, beliau telah menyatakan sokongan Sarawak terhadap kepimpinan Najib yang merupakan seorang perdana menteri yang banyak ‘membantu kami di Sarawak’.

“Saya baru dilantik ke jawatan ketua menteri, jadi saya jumpa perdana menteri semalam sebagai memberi penghormatan, dan saya nyatakan bahawa saya akan teruskan dengan apa yang telah diusahakan oleh ‘Tok Nan’ (bekas Ketua Menteri Sarawak Allahyarham Tan Sri Adenan Satem),” katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat Majlis Tertinggi Parti Pesaka Bumiputera Bersatu (PBB) di bilik persidangan Ibu pejabat PBB di Jalan Bako, Petra Jaya di sini hari ini.


Abang Johari mengangkat sumpah sebagai Ketua Menteri Sarawak pada 13 Jan lalu, selepas Adenan meninggal dunia akibat komplikasi jantung, di Pusat Jantung Sarawak di Kota Samarahan pada 11 Jan. – BERNAMA

Kategori