Sunday, May 12, 2024

Creating liberating content

3 Ditahan, Dadah Bernilai...

KOTA KINABALU - Polis menahan tiga individu dan merampas dadah jenis syabu seberat...

Malaysia, Singapura Kongsi Teknologi...

PUTRAJAYA - Malaysia dan Singapura bersetuju untuk berkongsi teknologi dan mencari jalan bagi...

Jerebu Di Singapura Capai...

SINGAPURA - Jerebu di Singapura mencapai paras tidak sihat pada Khamis, dengan bacaan...

Pengangkutan Bas Elektrik Di...

PUTRAJAYA - Perbadanan Putrajaya bakal memperkenalkan perkhidamatan bas elektrik untuk sistem pengangkutan awam...

Demi Isteri Lumpuh, Lelaki Ini Sentuh Perasaan Netizen

BEIJING – Seorang lelaki tua yang baik hati dan kasih sayang melimpah kepada isterinya dilaporkan berjaya menyentuh perasaan ramai netizen di China, menurut media tempatan.

Lelaki tua yang berasal dari Chongqing Municipality kelihatan menjunjung botol besar di kepalanya ke mana-mana dan setelah diperhatikan, ternyata botol tersebut ada kena-mengena dengan kaedah rawatan demi isteri tercintanya.

Tindakan seorang lelaki bernama Duxue menggunakan bahan tersebut selama bertahun-tahun bukan tanpa alasan kukuh malah dia sengaja mencipta benda itu sebenarnya untuk senang menguruskan isterinya yang sedang lumpuh.

Menurut Chongqing Morning News, isterinya, Wan Qijia, telah lumpuh selama 13 tahun dan selepas itu, suaminya yang membawakan teknik penyerapan di kepala sambil merawatnya.

Tempat penyerapan botol itu dibuat oleh lelaki tersebut secara sederhana di atas kepalanya dan tangannya masih boleh digunakan untuk membuat sebarang pekerjaan lain.

Demi Isteri Lumpuh, Lelaki Ini Sentuh Perasaan Netizen


Dia bahkan sempat membawa wanita tersebut keluar rumah untuk melihat-lihat pemandangan luar sambil membonceng Wan dengan berbasikal roda tiga yang dihiasi bunga-bungaan kerana ingin sentiasa membahagiakan isterinya.

“Saya sedia menjaga isteri saya sampai ajal dan inilah bukti pengakuan cinta saya kepadanya,” kata lelaki itu ketika ditanya mengapa dia sanggup bersusah-payah melakukan hal tersebut. – MYNEWSHUB.CC

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori