Wednesday, May 15, 2024

Creating liberating content

Melaka Benarkan Penjualan Vape...

MELAKA - Penjualan peralatan vape dan cecairnya di Melaka tidak menyalahi undang-undang negeri...

Arab Saudi Diminta Bantu...

KUALA LUMPUR - Arab Saudi hari ini diminta supaya turut memberi kerjasama dalam...

Husam Sah Istana Kelantan...

KOTA BHARU - Pemimpin Pakatan Harapan daripada Parti Amanah Negara (PAN), Husam Musa...

Pembatalan HSR Selamatkan Negara,...

JOHOR BAHRU - Dewan Perniagaan Melayu Malaysia (DPMM) Johor menyifatkan pembatalan projek mega...

Tun Mahathir Hadiri Himpunan ‘Bodoh’ Bantah GST

HIMPUNAN bertemakan ‘Mansuh GST, Undur Najib’ hambar diadakan di Dataran Merdeka pada Sabtu setelah genap setahun pelaksanaan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) sebanyak enam peratus  pada 1 April 2015.

Tun Dr. Mahathir Mohamad; yang teruk dikutuk rakyat Malaysia kerana tergamak sekongkol dengan DAP yang jelas misi anti-Islam dan anti-Melayu, tiba pukul 5.15 petang bersama-sama isteri, Tun Dr. Siti Hasmah Mohd. Ali.

Baca: Himpunan Bantah GST Hambar, Cuma 1,000 Peserta ‘Bodoh’

Juga: Protes GST: Wan Azizah, Nurul Izzah Elak Jumpa Tun M?

2

Beliau yang kelihatan seperti uzur terpaksa ‘menggagahkan’ diri untuk naik ke pentas utama sambil berucap melalut menaikkan semangat penyokong pembangkang yang letih kelesuan akibat cuaca panas terik El Nino.

Dalam ucapannya itu, Mahathir turut menggesa rakyat ‘rajin’ menandatangani Deklarasi Rakyat yang dibentuknya dengan beberapa pemimpin pembangkang tegar cauvinis agar dapat dibawa kepada Majlis Raja-raja Melayu.


Mantan Perdana Menteri ini sempat mengaminkan doa bersama-sama 1,000 pengikut demonstrasi haram yang kurang mendapat sambutan ini dengan ramai dilihat kecewa sebelum mereka ‘angkat kaki’ meninggalkan majlis.

Himpunan bersurai pukul 5.30 petang selepas kepulangan Mahathir yang sekali lagi gagal ‘guling’ kerajaan Barisan Nasional mengambil idea demonstrasi era Reformasi musuh ketatnya, Anwar Ibrahim. – MYNEWSHUB.CC

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori