Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Penghuni Kuaters Polis Sentul...

KUALA LUMPUR - Sebanyak 270 keluarga yang telah tinggal di kuarters Balai Polis...

Peminat Tegur Nora Danish...

BAGI yang mengikuti perkembangan pelakon Nora Danish di laman Instagram, pastinya mengetahui bahawa...

Perjawatan Anggota Polis Di...

TELUK INTAN – Perjawatan anggota polis untuk ditempatkan di daerah Bagan Datuk akan...

MIER Semak Semula Unjuran...

KUALA LUMPUR - Institut Penyelidikan Ekonomi Malaysia (MIER) menyemak semula unjuran pertumbuhan Keluaran...

Raja Stand-Up Komedi Sindir Pemandu Teksi Mogok Di IG

PELAKON dan pelawak terkenal, Harith Iskander memang tidak asing lagi dalam industri hiburan terutama sekali dalam bidang stand-up komedi.

Terbaharu Harith memuat naik sekeping gambar melalui laman sosial Instagram miliknya dengan kapsyen berbaur sindiran terhadap pemandu-pemandu teksi yang mengadakan mogok di Bukit Bintang semalam.

taxi

“Taxi drivers apparently gathering in Bukit Bintang to protest against Uber and Garab Car, baguslah tu…living unattended potential customers to be forced to call on Uber and Grab Cars to pick them up.” (Pemandu teksi berkumpul di Bukit Bintang kerana protes Uber dan Grab Car, baguslah tu…pelanggan terpaksa menggunakan perkhidmatan Uber dan Grab Car untuk ambil mereka)

Ternyata apa yang disuarakan oleh pelawak ini, ada benarnya. Dalam sibuk mengadakan demonstrasi, hakikatnya mereka telah membuka peluang kepada pihak lain untuk memonopoli perkhidmatan yang ditawarkan.

Rata-rata pengikut IG pelakon dan pelawak ini bersetuju dengan apa yang disuarakan olehnya. Sememangnya pelopor stand-up komedi ini terkenal dengan lawak-lawak bersahaja yang melibatkan isu semasa.

Capture3


Capture

Capture2

Kira-kira 300 pemandu teksi berkumpul di hadapan pusat beli-belah Pavilion di pusat bandar raya Kuala Lumpur bermula 10 pagi dengan meletakkan teksi-teksi mereka di bahu-bahu jalan.

Ia sekali gus menghalang laluan utama dan menyebabkan kesesakan trafik yang teruk sebelum perhimpunan tersebut dileraikan pihak polis. – MYNEWSHUB.CC

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori