Sunday, May 5, 2024

Creating liberating content

Seorang Maut, 4 Cedera,...

TAWAU - Seorang maut, empat cedera setelah kereta Proton Iswara yang dinaiki mereka...

Fiji Isytihar Cuti Menang...

SUVA - Tanggal 12 Ogos merupakan hari bersejarah bagi Fiji, sebuah negara kecil...

Lemah, Muntah Darah Sebelum...

KUANTAN - Bayi lelaki berusia lapan bulan meninggal dunia malam tadi akibat pendarahan...

Kek Logo Parti Politik...

HARI Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) yang akan menjelang tidak lama lagi telah...

Gerakan Merah Buat Laporan Polis Gambar Hina TPM

BUKIT MERTAJAM – Pertubuhan Pembela Nasib Melayu Malaysia (Gerakan Merah) meminta polis mengambil tindakan terhadap individu yang didakwa menghina Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi melalui status dalam Facebooknya.

Naib Presidennya Razali Zakaria berkata pihaknya berharap Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM) dan pihak berwajib lain juga mengambil tindakan sewajarnya terhadap jenayah siber seperti itu supaya ia tidak terus berulang.

“Ini satu tindakan yang biadab … cuba mencabar kewibawaan pemimpin tinggi negara dengan mengaibkan timbalan perdana menteri Malaysia sebegitu rupa,” katanya kepada pemberita selepas membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Perai Tengah di sini, hari ini.

Dua hari lepas, seorang pemilik akaun Facebook telah memuat naik status seolah-olah menyamakan Ahmad Zahid sebagai seekor anjing.

Tindakan individu itu telah mendapat kritikan hebat daripada pelbagai pihak.


Razali berkata tindakan tidak bertanggungjawab itu juga dilihat berunsurkan politik untuk menghilangkan keyakinan rakyat terhadap kerajaan dan menjatuhkan martabat pemimpin Melayu.

Ketua Penerangan Gerakan Merah Datuk Dr Norhisham Mohd Noor pula berkata tindakan tegas perlu diambil terhadap individu itu kerana ini bukan kali pertama perbuatan menghina dan memalukan pemimpin berlaku.

“Kami telah membuat 100 laporan polis (berhubung kejadian menghina ahli politik) di seluruh Malaysia sejak tahun lepas,” katanya. – BERNAMA

[wpdevart_youtube]etJT32ZFcKM[/wpdevart_youtube]

  • Lagi berita berkaitan:
  • hina

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori