Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Kempen Perjuangan Isu Palestin...

KUALA LUMPUR - Perjuangan Palestin benar-benar memerlukan satu kempen besar-besaran masyarakat global bagi...

Datuk Bunuh Anak Perempuan...

FLORIDA - Seorang datuk bertindak kejam membunuh anak perempuan dan enam cucu menggunakan...

Jabatan Imigresen Nafi Natalie...

KUALA LUMPUR - Jabatan Imigresen menafikan laporan sebuah portal berita kononnya warga New...

35 Warga Asing Ditahan...

BUKIT MERTAJAM - Jabatan Imigresen Pulau Pinang (JIPP) menahan 35 warga asing termasuk...

Amah Didera, Tangan Dipotong Majikan Kerana Cuba Lari

SEORANG pembantu rumah warga India telah mengalami mimpi paling ngeri dalam seumur hidupnya selepas dia didakwa telah didera dan tidak diberi makan oleh majikannya di Arab Saudi.

Lebih mengecewakan, Kasturi Munirathinam, 58; yang berasal dari Tamil Nadu itu, cuba melarikan diri daripada keluarga ‘syaitan’ itu Selasa lalu namun telah diserang dan tangan kanannya telah dipotong oleh majikannya itu.

Kasturi yang baharu tiga bulan bekerja untuk keluarga Arab Saudi yang tinggal di ibu negara Riyadh itu kini berada di sebuah hospital di bandar raya tersebut untuk mendapatkan rawatan lanjut.

Insiden malang terbabit turut mendapat perhatian daripada Menteri Luar Negara India, Sushma Swaraj yang melahirkan rasa kesalnya menerusi laman makro Twitter.

Sushma-Swaraj

“Potong tangan wanita India. Kami sangat kecewa dengan cara layanan buruk yang diberikan kepada semua pembantu rumah India di Arab Saudi,” tulisnya.


Beliau juga menyatakan perkara itu kini dimaklumkan kepada pihak berkuasa Arab Saudi dan pegawai kedutaan India juga sudah berhubung dengan Kasturi.

Anak Kasturi, S. Kumar, juga menyatakan ibunya tidak dibenarkan bercakap dengan mereka menerusi telefon sejak dia berkhidmat sebagai orang gaji pada Julai lalu.

“Ibu saya tidak dibenarkan bercakap dengan kami menerusi telefon. Dia juga tidak diberi makanan yang sempurna serta dipaksa bekerja lebih masa,” katanya.

Kini keluarga mereka meminta kerajaan Arab Saudi memberi pampasan dan menanggung segala perbelanjaan perubatan yang diperlukan. – Agensi/MYNEWSHUB.CC

https://www.youtube.com/watch?v=Brln8hZkZZw

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori