Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

Barisan Kabinet Baharu Ikrar...

KUALA LUMPUR - Barisan menteri dan timbalan menteri baharu hari ini berikrar bersatu...

AS Kecewa Mahkamah Kekal...

AMERIKA Syarikat (AS) menyuarakan kekecewaan dan kebimbangan berikutan keputusan Mahkamah Persekutuan mengekalkan hukuman lima...

TPM: Proses Tender Semula...

Kerajaan tidak akan mengambil masa terlalu lama dalam proses tender semula membabitkan enam...

Budak Terperangkap 17 Jam...

ROM - Seorang kanak-kanak perempuan berusia 10 tahun berjaya ditarik keluar hidup-hidup dari...

Dana Dalam Akaun Peribadi Najib Bukan Milik 1MDB, Rakyat!

DALAM satu kenyataan semalam, Pengarah Komunikasi Strategik Barisan Nasional (BN) Datuk Seri Abdul Rahman Dahlan berkata, dana peribadi yang dimasukkan ke dalam akaun Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak bukanlah bersumberkan dari 1Malaysia Development Berhad (1MDB) mahupun duit rakyat.

Memetik kenyataan beliau yang juga Menteri Kesejahteraan Bandar dan Kerajaan Tempatan seperti yang disiarkan Free Malaysia Today, “Apa-apa derma diambil daripad dahulu hingga sekarang oleh UMNO tidak ada kena-mengena dengan wang rakyat.

Saya Tidak Akan Khianati Rakyat, Negara, Tegas Najib

“Ini adalah derma daripada penyokong-penyokong parti. Jika dia ada wang dan hendak membantu parti, ini adalah hak individu dan bukan wang 1MDB.”

abdul-rahman

Awal Julai lalu, akhbar antarabangsa Wall Street Journal (WSJ) mendakwa hampir USD700 juta atau kira-kira RM2.6 bilion dana telah didepositkan ke akaun peribadi Najib.


Namun tak lama selepas itu, Perdana Menteri berkata beliau tidak akan mengkhianati negara dan rakyat, lantas berjanji untuk menangkis segala tohmahan yang dibuat terhadap kepimpinannya.

Sementara itu Abdul Rahman turut berkata, pembangkang tidak sepatutnya ambil tahu tentang sumber dana tersebut kerana tiada undang-undang spesifik yang mewajibkan mana-mana parti politik mendedahkan perihal berkenaan. – MYNEWSHUB.CC

Oleh: IZZAT MOHD ANUAR

Sarawak Report Penjajahan Baru British – NGO

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori