Sunday, April 28, 2024

Creating liberating content

MB Perak Akui Keseorangan...

KUALA LUMPUR - Keretakan dalaman Pakatan Harapan (PH) khususnya antara Parti Pribumi Bersatu...

Anggota Geng Zul Ditahan,...

ALOR SETAR - Kumpulan samun yang dikenali sebagai 'Geng Zul' yang didalangi seorang...

Tiada Protes Gerakan #KerajaanGagal...

SHAH ALAM - Sekretariat Gerakan #KerajaanGagal memaklumkan tindakan protes dengan turun ke jalan...

Antara Sapura Energy Rafizi...

Presiden PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim pernah cuba mengangkat kebencian rakyat terhadap pemimpin...

#KitaLawan: Pemuda DAP Bantah Polis Panggil Kok Seong

KUALA LUMPUR – Pemuda DAP resah kerana pihak polis memanggil ketuanya, Teo Kok Seong bagi memberi keterangan berhubung perhimpunan haram #KitaLawan di ibu negara pada 7 Mac lalu.

Setiausaha Pemuda DAP, Tan Hong Pin mendakwa, pihak polis tidak wajar memanggil ahli-ahli politik pakatan rakyat dan menahan mereka di balai polis tanpa alasan munasabah.

“Perlembagaan Persekutuan dan undang-undang memberi hak kepada rakyat untuk bebas bersuara dan berhimpun secara aman.

“Kebebasan berhimpun merupakan hak asasi yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan. Tindakan polis itu sekarang merupakan suatu penghakisan hak asasi,” dakwanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Dakwa Hong Pin, perhimpunan awam penting supaya suara rakyat dapat didengari dan merupakan salah satu saluran yang berkesan untuk menyampaikan pandangan kepada kerajaan.

Sebelum ini Ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK), Nik Nazmi Nik Ahmad ditahan reman selama tiga hari berikutan pembabitannya dal,m perhimpunan haram tersebut.


Beberapa pemimpin pakatan rakyat yang lain turut dipanggil bagi memberi kenyataan termasuk Bendahari Pemuda PAS, Fakhrulrazi Mokhtar.

Perhimpunan haram #KitaLawan di ibu negara bagi mendesak pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dihukum penjara lima tahun kerana meliwat diadakan tanpa kebenaran pihak berkuasa.

Perhimpunan itu turut mendapat bantahan orang ramai termasuk golongan peniaga yang terjejas kerana menyebabkan kesesakan lalu lintas dan menyukarkan mereka berniaga di lokasi perhimpunan.

- MYNEWSHUB.CC

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori