Sunday, May 5, 2024

Creating liberating content

Kecoh Shah Rukh Khan...

KHABAR angin kematian aktor Bollywood Shah Rukh Khan yang didakwa terlibat dalam kemalangan...

Ada 3 Menteri Yang...

PETALING JAYA – Masih ada sekurang-kurangnya tiga menteri yang dilihat sebagai “mengelak media”...

Malaysia Antara 29 Negara...

BANGKOK - Latihan ketenteraan terbesar di Asia Pasifik, Cobra Gold kembali pada membuka...

APMM Kelantan Tingkat Rondaan...

PASIR PUTEH - Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (APMM) Kelantan akan menggiatkan rondaan di...

Ibu Maafkan Anak Dalam Mahkamah

KOTA BHARU – Kemaafan seorang ibu terhadap perbuatan anak yang mengugut untuk mencederakannya menyelamatkan lelaki tersebut dari hukuman berat, malah dia hanya didenda RM2,000 oleh mahkamah majistret, di sini, semalam.

Tertuduh, Mohamed Haris Abdullah, 23, didakwa melakukan ugutan jenayah terhadap Minah Ishak,51, hingga menimbulkan ketakutan kepada mangsa di sebuah rumah di Jalan Tanjong Chat, Kampung Telaga Nibong, di sini, pada jam 8.30 malam, 3 Februari lalu.

Laporan dibuat abang pengadu yang mendapat tahu cerita dari ibunya bahawa tertuduh mengugut wanita itu. Ketika kejadian, tertuduh mengamuk hendak keluar dari rumah dan mengambil pemutar skru sambil mengeluarkan kata-kata ugutan berbunyi “setakat tiga orang ini, aku buat sampai tak mengucap”.

Pada prosiding semalam, tertuduh yang diwakili peguamnya merayu hukuman ringan dengan alasan abangnya sudah menarik balik laporan yang dibuat.


Majistret, Mohd Firdaus Zainal Abidin yang mendengar kes berkenaan kemudian bertanya kepada tertuduh, “Sudahkan kamu meminta maaf kepada ibu kamu?” Tertuduh kemudian menganggukkan kepalanya.

Mohd Firdaus bertanya lagi, “Dah insaf ke atau nak buat lagi?” Tertuduh pantas menggeleng-geleng kepala.

Denda dijelaskan oleh ahli keluarga tertuduh. Kes dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya negeri, Nurliyana Md Zukri. – Sinar Harian Online

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori