Thursday, March 28, 2024

Creating liberating content

Johor Dilanda Banjir, Menteri...

KUALA LUMPUR - Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin menemplak Menteri Besar Johor yang...

Pelaburan Finisar Membuktikan Keupayaan...

CHEMOR - “Finisar, syarikat peneraju teknologi global dalam komunikasi optik telah memilih Malaysia...

Projek Pusat Agihan Zakat...

KUALA LUMPUR - Projek Pusat Agihan Zakat atau PAZA oleh Majlis Agama Islam...

‘Dicabul’: Poster Awek Shell...

SUSULAN kontroversi poster gadis Shell 'dicabul', pihak pengurusan Shell akhirnya mengambil keputusan untuk...

Mesyuarat Pakatan Di Ibu Pejabat PAS Jadi Tumpuan Hangat

Hari ini pada pukul 2.30 petang, akan berlangsung mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat Pakatan Rakyat (PR) di Ibu Pejabat PAS di ibu negara.

Dengar cerita pelbagai kejadian sudah pun berlaku dan juga mesyuarat itu menjadi tumpuan para penganalisis politik dan juga penyokong setia pakatan PAS, PKR dan DAP itu.

Pada ketika ini, difahamkan ada beberapa kumpulan PAS yang membuat demonstrasi di hadapan pejabat berkenaan mendakwa kumpulan yang menyokong Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim kini mula mengatur komplot menggulingkan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang.

MENARIK – Pakatan Rakyat Sudah Tiada Harapan – Aktivis

Turut menjadi sasaran yang dikatakan akan digulingkan ialah barisan kepimpinan Ulama dalam PAS.

Demonstrasi berkenaan yang dilakukan kira-kira 80 orang penyokong Presiden PAS diketuai oleh Pemuda PAS Kuantan Fadhli Ibrahim.

Mereka bawa sepanduk kecam dan desak pecat Pengarah Pilihanraya PAS,Dr Hatta Ramli yang mereka dakwa mengetuai komplot itu.

080215PAS_2

080215PAS_4

Turut menjadi sasaran ialah Timbalan Presiden PAS Mat Sabu, Naib Presiden Husam Musa dan Presiden PASMA Datuk Pharolrazi Zawawi.


Dalam sidang akhbar situ mereka menunjukkan bukti berupa printscreen perbincang dalam Whatsapp yang didakwa antara mereka dalam komplot itu.

Untuk jadual hari ini, para pemimpin PAS akan bermesyuarat dahulu dalam Mesyuarat Jawatankuasa PAS Pusat dan Abdul Hadi dilihat tiba di pejabat berkenaan pada pukul 9.35 pagi tadi.

Tanda tanya juga wujud untuk mesyuarat PR pada hari ini apabila adakah Abdul Hadi akan hadir seperti desakan yang dibuat oleh Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkali-kali.

Pemerhati politik melihat, keinginan mendesak yang disuarakan Guan Eng hanyalah alat untuk menunjukkan kehadiran Abdul Hadi bakal menandakan PR berada dalam keadaan biasa dan tidak menghadapi sebarang masalah dalaman.

Selain itu, Anwar yang juga Ketua Pembangkang amat berharap mesyuarat pemimpin PR akan dapati dihadiri ketiga-tiga pemimpin bagi mendapatkan sokongan kuat parti-parti sekutu menjelang keputusan rayuan kes liwatnya yang akan diberikan oleh Mahkamah Persekutuan pada lusa.

– MYNEWSHUB.CC

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori