Sunday, July 21, 2024

Creating liberating content

Adele Tolak Bayaran RM5j...

DIA berada di kedudukan kelapan dalam senarai Sunday Times Young Rich List pada...

LTTE: Kes Pengutip Besi...

KUALA LUMPUR - Kes pengutip besi buruk, A Kalaimughilan yang didakwa terbabit dengan...

Selepas Warisan, Mohamaddin Tinggalkan...

Ahli Parlimen Lahad Datu, Mohamaddin Ketapi yang juga Adun Segama hari ini mengumumkan...

Wanita Tunjuk Perasaan Bekas...

SEORANG bekas pekerja sebuah stesen kereta api bawah tanah di China mengamuk setelah...

Pegawai Di India Dipecat Setelah Bercuti Selama 24 Tahun

SEORANG pegawai di India akhirnya dipecat setelah mengambil cuti selama 24 tahun dan tidak pernah kembali ke pejabatnya selepas itu, lapor portal berita antarabangsa The Guardian.

Pembantu jurutera, A.K.Verma mula bercuti pada tahun 1990 setelah menyertai Jabatan Kerja Raya Pusat India (CPWD) sepuluh tahun sebelum itu.

Verma kemudiannya menolak arahan pegawai atasannya untuk kembali memulakan tugas setelah permohonan untuk menambah cuti ditolak.

Dia datang untuk memohon penambahan cuti, namun tidak dibenarkan, menyebabkan dia memutuskan untuk tidak kembali ke tempat kerja,” ujar wakil kerajaan pada Khamis lalu.

Walaupun siasatan yang dijalankan pada 1992 mendapati Verma bersalah, namun pihak kerajaan mengambil masa selama 22 tahun untuk memecat Verma daripada jawatannya setelah seorang menteri kabinet campur tangan dalam isu itu.

Menteri Pembangunan Bandar, M. Venkaiah Naidu mengarahkan pemecatan lelaki tersebut bagi memastikan jabatan tersebut berfungsi dengan baik.


Di India, penjawat awam memang dikenali dengan rekod kehadiran lewat, mengambil masa yang lama ketika makan tengah hari dan menghabiskan banyak masa pada kursus permainan golf.

Pada tahun 2012, satu kajian dari konsultan risiko politik dan ekonomi yang berpengkalan di Hong Kong meletakkan India di kedudukan tercorot bagi tahap birokrasi berbanding semua negara Asia. – MYNEWSHUB.CC

7 Rekaan Sari Yang Trending Di India Pada 2014

https://www.youtube.com/watch?v=F0B1zOP4CX4

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori