Tuesday, April 30, 2024

Creating liberating content

Sesi Sekolah Penggal 2015...

Bagi negeri yang terjejas akibat tragedi banjir, Kementerian Pendidikan kini sedang mempertimbangkan kemungkinan...

Video: Akibat Tak Matikan...

SUDAH acap kali berlaku, namun masih lagi ada ibu bapa cuai yang meninggalkan...

Polis Sungai Siput Rampas...

SUNGAI SIPUT – Polis menahan sepasang suami isteri warga emas dan anak lelaki...

4 Suspek ‘Macau Scam’...

KUALA LUMPUR - Polis Diraja Malaysia menahan empat suspek sindiket 'Macau Scam' dan...

Premis Judi: Pemuda PAS Puji Pendirian PDRM

KUALA LUMPUR – Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) memuji pendirian Polis Diraja Malaysia (PDRM) mahu memastikan semua premis perjudian tanpa lesen di ibu Negara ditutup.

Naib Ketuanya, Mohd. Farkhan Md Zain berkata, beliau berharap langkah polis Johor tidak lagi memberi sokongan ke atas pembaharuan lesen pusat hiburan keluarga yang menyalahi syarat lesen akan dilaksanakan polis di seluruh negara.

Beliau turut berharap Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menghentikan pemberian atau pembaharuan lesen terhadap aktiviti-aktiviti tidak bermoral terutama yang berselindung disebalik pusat hiburan keluarga.

“DBKL mesti mempunyai matlamat dan iltizam yang kukuh untuk memastikan ibu negara dibersihkan daripada anasir-anasir jenayah termasuk jenayah Syariah. Kita mahu Kuala Lumpur mempunyai identiti yang tersendiri bagi mencerminkan sebuah negara yang sejahtera.


“Kami juga berharap Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan melipatgandakan usaha bagi memerangi jenayah ini sepertimana yang termaktub dalam Seksyen 18, Akta Kesalahan Jenayah Syariah (Wilayah-Wilayah Persekutuan) 1997,” katanya dalam satu kenyataan media hari ini.

Mohd. Farkhan berkata, beliau yakin aktiviti perjudian di Kuala Lumpur boleh dikurangkan sedikit demi sedikit melalui usaha tersebut dan seterusnya dapat membantu menghindari aktiviti yang merosakkan itu. – mynewshub.cc

 

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori