Monday, April 29, 2024

Creating liberating content

Malaysia Airlines Elak Ruang...

KUALA LUMPUR - Malaysia Airlines mengelak daripada menggunakan laluan udara Iraq bagi penerbangan...

Pistorius ‘Tidak Bersalah’ Bunuh...

PRETORIA - Bintang pecut paralimpik, Oscar Pistorius didapati tidak bersalah atas pertuduhan membunuh...

Piala Liga: Liverpool Layak,...

LONDON - Liverpool bergelut sebelum mengesahkan tiket ke pusingan keempat kejohanan Piala liga...

Hujan, Kebakaran & ‘Lip...

Walaupun hujan renyai, namun situasi tersebut tidak langsung menghilangkan keghairahan 12,000 peminat yang...

Mangsa Banjir Di Terengganu Mula Pulang Ke Rumah

MANGSA banjir di negeri Terengganu sudah mula beransur-ansur pulang ke rumah masing-masing kerana paras air banjir makin surut sejak semalam.

Rumah mereka bagaimanapun, mengalami banyak kerosakan kerana dimasuki air tambahan pula, mereka gagal menyelamatkan pelbagai peralatan rumah antaranya perabot, peti sejuk dan mesin basuh.

Memetik laman web Astro Awani, penduduk Rumah Awam Kos Rendah Bukit Payong menyifatkan bencana banjir kali ini berlaku di luar jangkaan mereka hingga menyebabkan mereka terpaksa menanggung kerugian besar.

“Ha, ni kita balik nak tengok rumah lah ni… kerugian ada dalam tiga hingga lima ribu. Barang-barang kita tak alih belaka,” kata mangsa banjir, Mohd Yusri Affendy Yahya.

Bagi mangsa lain, Sarina Mohd Sarip, mereka tahu pastinya perabot di rumah mengalami kerosakan kerana berendam dalam air banjir selama berhari-hari.


“Habis lah rosak, masuk air kan. Sudah berendam berapa hari dah. Tahun dulu, empat almari, empat gerobok saya buang… beli pula yang baru. Sekarang ni pula, masuk pula air… jadi barang saya banyak rosak begitu sahaja,” katanya.

Laporan itu menyebut, ada penduduk yang sudah pun cuba menyelamatkan barang-barang mereka di tempat yang tinggi tetapi hujan lebat berlarutan tetap menyebabkan barang-barang berkenaan rosak.

“Kerosakan semua sekali… peti ais, perabot habis semua. Air makin naik sebab hujan tak berhenti-henti,” kata mangsa yang lain, Fauziah Sharaie. – MYNEWSHUB.CC

TINGGLKAN KOMEN

Sila masukkan komen anda!
Sila masukkan nama anda di sini

Kategori